Två frågor om sajtens ev förbättringar
Är nybliven LCHFare men är en surfare sen många år. Har två frågor, eller två uppmaningar till förbättringar om man så vill.
1) Hastigheten är såååå lååångsam, första gången jag kom till den här sidan gick jag vidare direkt för den laddade aldrig klart någon gång. Mycket irriterande då jag alltså nästan missade denna guldgruva. Kan inte bara vara jag! Jag surfar på två sidor samtidigt för det blir för långa väntetider.
2) Finns det en citatfunktion har jag inte hittat den. Förstår om det skulle bli ohanterligt, men kanske en "svar till inlägg #X"-funktion? Där kan man även koppla in till den som får svaret så det syns i meddelanderutan om det är jag eller 849 andra som fått svar. Trådarna blir väldigt långa här har jag märkt, rent av hopplöst att hitta "sitt" svar. Om jag missat det helt, bortse från mitt idiotiska utspel men visa mig gärna var.
Jag kan bara hålla med att iFokus inte är den snabbaste av sajter. För övrigt är det en massa konstiga funktioner som jag inte gillar jämfört med vanliga forum. Rent generellt gillar jag inte aspx sidor, dom verkar alltid ha en massa konstiga grejjer för sig.
Att hänga med i diskussioner är ibland rent löjligt svårt. Man får snurra fram och tillbaka för att kolla vad #4, #13, #27 sa etc…

Det jag inte gillar ….är när man just som du nämner frukaos skriver #4, #5….osv….jag tycker att man kan tilltala den man svarar med "nicket"….då vet man hela tiden vem som svarar vem….det blir lite konstigt ibland …främst när man inte läst på några timmar/dagar….inte kommer jag ihåg vilket nummer jag hade när jag skrev min kommentar/svar….
Så en liten uppmanning för att göra det smidigare ….skriv "nicket"(nenna31) inte #2….
Om man vill, kan man lägga in en hänvisning till inlägget. Om man vill hänvisa till frukaos inlägg #1 på den här sidan, kan man på denna eller vilken annan sida som helst på webben (där man har behörighet att göra redigeringar) lägga in en länk till inlägget. Adressen till inlägget är adressen som syns i webbläsarens adressfönster plus tillägget #1.
Prova själva att klicka här, så får ni se!
När man klickar på länken, kommer man direkt till ifrågavarande inlägg, och måste inte scrolla igenom hela tråden för att hitta.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Cattabantar - Jag tycker nog att det oftast går snabbt att få upp en sida - en riktigt lååång tråd tar lite mer tid på sig men ändå… Visst blir det "slögång" nå'n gång emellanåt också men jag vet inte om det har med servern eller modemet eller annat att göra.
(Laddar jag upp två sidor samtidigt så tar ju det lite extra tid också för datorn…)
Ibland skulle det vara skönt att se frågan inkopierad/inlänkad i ett svar. Jag kopierar o klistrar själv frågan ofta om det är en längre tråd.
Annars är väl risken att trådarna blir ännu längre om alla frågor skulle finnas i varje inlägg också…
Nenna31 - Bra tanke! Jag skriver ibland inläggsnummer och ibland nicket. Men ska försöka komma ihåg att använda nicket oftare.
Raphanus - Tack för trixtipset!!! Det kommer jag nog använda mig av (som här i nicken…)!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Det är INTE fel på min uppkoppling kan jag få börja med att berätta, jag har fiber rakt in i huset. Har aldrig problem, kan ladda upp ganska många sidor tillsammans och de kommer upp i den takt jag klickar fram dem.
En citatfunktion är superbra, sen kanske man inte behöver ha 40 inlägg i rad, det räcker med 10-15 st per sida.