Härsket kokosfett?!
Fler än jag som fått illasmakande kokosfett när jag handlat "silverpaketet" med bäst före datumstämpeln 26-04/ 10? Bor i Borlänge kan jag kanske tillägga också.
Kokosfettet är lätt gulfärgat och luktar unket. Bara att kasta :P Har köpt 3 paket på 2 olika affärer med detta datum och alla är härskna.
Fler som drabbats?
//Suss
Medarbetare på sajten irishcob
Inte jag, jag bor i götebirg, men om du råkar ut för det nån mer gång tycker jag du ska spara pappret och skicka in och klaga och be att få pengarna tbks?
Inte jag heller.
Jag har läst någonstans att det i det närmaste är omöjligt att det härsknar.
Konstigt!
Inte jag heller. Karlstad
Dr Dahlqvist poängterar just att silverpaketets innehåll inte är rent, vilket ju bäddar för att det kan bli förstört fortare än kvickt så här i rötmånadstid.
Jag har för mig att det kokosfett som är bra ska köpas på Hälsokostaffärer och att silverpaketen inte är så bra.
struntprat anser jag… vi är massor som använder silverpaketet och om det är dåligt någon enstaka gång så kan man inte döma ut alla för det! Cocosa görs också från torkad kopra (står på burken) Tror skillnaden dem emellan är hårfin, inte är det ekologiskt heller som många tror.
Det finn ett KRAV godkänt som jag brukar köpa… i plastburk.
Cocosa har ett som inte är raffinerat som är svindyrt, men jag brukar göra ischoklad av det. dessutom smakar och luktar det kokos för den som gillar det. :-)
jo DEN skillnaden finns ju, och jag gillar också cocosas med kokossmak, men till att steka anser jag att det är lite väl lyxigt! Men silverpaketet är inte sämre än de smak och luktlösa, enligt min åsikt. Sen att man helst skulle vilja bojkotta unilever är en annan sak…
Nej, steker inte heller i den med smak, gör bara godis av den. Sedan inbillar jag mig att de andra är bättre än silverpaketen, det har inte med bojkott att göra. Det bara känns så.
Steker min äggröra gör jag för tillfället i Cocosas billigare variant (som är raffinerad)… men ändå.
Tur att vi gör som vi vill… eller så är det inte det… vad vet man…

#6 Pennylane1,
Vad är kopra för något?

Jag köpte för 3 år sedan en 10 kilos förpackning med cocosfett (från hälsokost) som jag fördelade i småförpackningar och sedan dess har haft i rumstemperatur. Känns forfarande hur frächt som helst. Inget missfärgat eller någon dålig lukt. Jag tror att det är av stor vikt att inte köpa cocosfett från silverpaketen, eftersom det inte är ett helt rent cocosfett. Ofta har det transporterats i stora tankbåtar som tidigare transporterat t.ex. olika kemikalier som inte är speciellt hälsosamt att få i sig.
Jag kan även tycka att det är helt fantastiskt korkat att det finns gränsvärden för hur mycket kemikalier som det får finnas i vår mat som vi köper. Det borde ju vara 0-tollerans för kemikalier i maten, inte något accepterat gränsvärde. Jag vill inte få i mig bensin, även om det är ytterst lite.
borttaget flera inlägg
# 10 Kopra är kokoskött, själva nöten alltså
#11 VET du det där eller är det den info som konkurrenterna lämnar, då är det inte så trovärdigt. Hur vet man att det inte är samma med deras kokosfett. Jag har frågat åtskilliga gånger om någon kan ange EN enda oberoende källa men ingen har lyckats med det hittills.
borttaget
borttaget
Jag köpte nyligen 5 kilo kallpressad ekologisk kokosolja med smak från crearome.se Tror knappast att det hinner härskna innan det tar slut, trots att det endast är jag som äter det och det står framme i rumstemperatur hela tiden.

Antar att det i just detta parti blivit ngt fel i processen. Silverpaketet duger gott till oss då vi gör av med över ett kg i veckan.
Har aldrig tidigare haft ngt problem med dålig smak/lukt.
Köper på hälsokost då jag har råd och då använder jag den smaksatta i ex vis te.
//Suss
Medarbetare på sajten irishcob
Jag använder båda delarna, Cocosa extra virgin och silverpaketet. Silverpaketet anväder jag att steka i och i annan mat, Cocosan äter jag som den är. Jag har aldrig märkt att silverpaketet sulle ha blivit dåligt på något sätt, har båda framme för att de inte skall vara så hårda
Fast det är väl inte så troligt att det är samma parti som hamnat på två olika affärer? Eller så är det så :D
skulle väl tro att det är troligt, de får väl leverans samtidigt med samma trans*ort förmodar jag? Ofta en s*editör som kör runt med samma vara har jag för mig…
ho**as du får ett jättelass med felfritt kokosfett! 
varför blir det * istället för p i dina inlägg, Pennylane :D
det _blir_ inte * men bokstaven mellan O och Q i alfabetet är trasig!
Så jag har börjat sätta * för det ser väldigt konstigt ock mer oläsbart ut : tex lato ist. för la*to*.
(Har skrivit förklaring i flera andra trådar men iddes väl inte här…)