Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 4848 ggr
Trrkek
0

Tonsillektomi - ångest och ynklighet

Jag gjorde en tonsillektomi häromdagen (dvs opererade bort halsmandlarna) och har haft jättemycket problem med smärtor och magkatarr och förstoppning pga värkmedicinerna därefter… blev mer eller mindre tvingad att äta glass efter uppvaknandet, och har faktiskt ätit både vitt bröd och en portion lasagne under sjuktiden nu! Känns riktigt riktigt illa och kroppen har reagerat med att samla på sig TRE kilo vatten och skräp, men vad gör man?

Jag försöker tänka att det här är en extremsituation, men det känns jättejättejobbigt. Jag hoppas övergången tillbaka till mer renodlad LCHF går smidigt så fort smärtan börjar lägga sig och jag kan äta lite bättre… har i alla fall insett att jag inte ens gillar glass längre! Kylan är trevlig, men den sötsliskiga smaken - fy fasen!

Ge mig gärna tips på lättsmält LCHF-mat som vill umgås med stora operationssår och en mage som är alldeles trasig av morfin, voltaren och citodon…

Zepp
0

Som du redan konstaterat så är det nog viktigast att bli frisk förstofrämst och sen kan du äta det du vill.. nu handlar det väl mest om att få någon form av näring.. vad som helst!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Cindy
0

Äggmjölk! Hojtar jag som nyfrälst. Lättdrucket och massor av näring! Själv brukar jag faktiskt mota förkylningar i grind med ökat mosade-kokta-ägg-med-massa-smör-intag, så kanske t.o.m. bra för läkeprocessen?

Vänliga hälsningar
Cindy