Söker efter ett ischoklad recept
Jag har letat på siten men hittar inget recept på ischoklad, vill någon länka eller skriva ner receptet?
Tack på förhand. 

Smält ihop kokosfett och choklad med hög kakaohalt, Färdigt! Proportionerna väljer du själv.

Oj nobban7, jag skulle inte ha en susning om proportionerna. Är 50/50 helt åt skogen?

Inte alls. Man kan ju äta kokosfett rent och man kan äta choklad rent så inga proportioner är fel, Prova dig fram med små satser
Proportionerna 50/50 fungerar bra. Använder mörk 70% och 85% choklad.

Det har du rätt i. Att provsmaka choklad är ju aldrig fel! 

Tack för snabbt svar.
Jag hade bara kakao hemma, det blev 100g kokosfett till 5 msk kakao, lite för starkt för min smak så det får nog bli 3-4 msk vid nästa försök.
Minns inte hur mycket jag brukar ta av varje, var ett tag sen jag gjorde, men om man tar liiite salt i blir det mindre beskt.
Kokosflingor eller rostade sesamfrön är gott i.
86% choklad med 30 gr smör och 40 gr kokosfett blir jättegott.
Jag gjorde ischoklad av kokosfett, smör, kakao och Stevia, det blev mycket gott.

Gullfia, hur mycket choklad blandade du i?

Jag gjorde en jordgubbsvariant igår.
50g kokosfett
1,5-2 msk kakao
1 kork fun light jordgubb
+ en nypa salt (Tack Rynna)
Hej!
Jag tog nog 4 rutor av 86% choklad. Den förp som är brunsvart och vit. Kommer inte ihåg vad den heter just nu. Men tunna rutor är det fast ganska stora. Blev 20 st.
Kan man tänka sig 70% kokosdoftande kokosolja, 5% osaltat smör och 25% choklad (100 procentig) PLUS lite vaniljpulver? Eller blir det väldigt osött, vad säger era virtuella smaklökar?
#13 Med tanke på att mitt standardrecept är 10 gram 85-90% choklad och 40 gram kokosfett, och det smakar sött, så har jag svårt att se att din variant skulle vara så väldigt osöt.
Hälften 90 % Lindt och 50% kokosfett blir jättegott. Vill man ha det lite crunchy så blanda i lite skalade semsamfrö (5 g kolhydrater per 100 g). Oskalade semsamfrö känns allmänt nyttigare, men har högre kolhydratinnehåll. Vill man fläska på ytterligare så varför inte lite hackade paranötter.
Blir väldigt gott, men smälter snabbt så jag brukar frysa in i små bakformar (som muffinsformar fast mindre).

Fun light är inte det man skall ha för att hålla myror på avstånd,inte i kosten

#11 Jo, men jag somnar ofta ute på gräsmattan med munnen öppen och då behöver man ett skydd mot myrorna.