Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 4351 ggr
frigge
0

ledvärk höft o ben

Är det någon som har värk i benen där värktabletter inte hjälper.

Det känns som muskler i höft o lår har dragit ihop sig.

har varit hos massös som säger att mina muskler har dragit ihops sig mycket.. sen behandlar hon mig många gånger och man känner hur allt släpper och man kan gå utan att det känns som att man behöver strecha ut benen var 5 minut.

men tyvärr kommer jag alltid tillbaka till ruta ett. Jobbiga är oxå att jag måste kissa ofta…

missaz
0

Känner inte igen den typen av känsla, men KAN det vara så att du har brist på magnesium…? Kanske värt att prova tillskott?

frigge
0

vad för tillskott ska man äta ?

MimLan
0

När du säger höft och lår, menar du musklerna generellt eller är det så att det hänger samman med höftböjarmuskeln som går från höftens sida och snett ner mot lårets framsida, på ett ungefär? (Sök på iliopsoas för bilder.)

frigge
0

höftböjarmuskeln tror jag är nyckeln.. sen påverkar det dom andra muskelrna oxå

TantRafa
0

Just i den muskeln har jag så vansinnigt ont ibland. Sitter i några veckor. Mest ont gör det när jag ligger eller sitter. Och när jag kommer hem efter hundpromenaden.

Nån månad nu har jag haft värk i ben och fötter, ibland så jag knappt kan gå. Min svägerska likaså. Vi är väl för tjocka för vårt eget bästa, säger hon. Och jo, det är vi alldeles säkert!

Jag tar magnesium varje kväll, har inte blivit sämre av det i alla fall.

MimLan
0

#4 Jag har haft stora problem med den muskeln. Tyvärr hjälpte aldrig massage annat än temporärt och all världens strechning och direktiv från naprapater, massörer, etc, förändrade ingenting.

Men det visade sig vara lättlöst när jag väl hittade orsaken efter några års plåga, det berodde på att jag hade en dålig kontorsstol. Första gången hade jag en sadelstol och där var det lätt att förstå att muskeln var spänd och krampade ihop sig, men därefter har jag bara haft vanliga kontorsstolar och ett visst märke, Kinnarps, verkar ha en sits som inte funkar för mig, muskeln sätter igång och krampar ihop så fort jag sitter på stolar av det märket.

frigge
0

hmm ska jag provat att stå? jag är konsult så jag tyvärr ingen fast arbetsplats

MimLan
0

#7 Stå är finemang.

frigge
0

har hittat här på forumet att folk blivit av med smärta när dom äter magnesium tillskott..

kommer nog prova det också

missaz
0

#9 Det var just magnesiumtillskott jag menade i #1 Glad

frigge
0

förlåt!! Glad