Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 3558 ggr
pillerbagge
0

Nyponpulver i äggmjölk???

Hej!

Börjar lite smått tröttna på äggmjölk med kakao. Brukar ta en till frukost o ibland en innan sängen. Har oxå testat med att även lägga till jättelite vanilinsocker, i brist på vaniljpulver. Funkade inte.

Hallon va gott, men jag vill undvika bären.

Fick en tanke idag att ha i nypon. Pulvret jag har hemma att göra nyponsoppa på antar jag inte är ett bra alternativ även om jag inte brukar ha i mer en 5-6 gram (av kakao, till 4ägg 100g smör 3dl vatten ) Har läst i några trådar om nyponpulver, gissar att det inte är samma pulver.

Isåfall var köper man det? Nån som testat i äggmjölk?

Tacksam för svar

Caena
0

Tyckte det lät som ett bra alternativ. Kanske inte pulvret för färdig nyponsoppa, men det där "nyponskalpulver" från tex risenta Låter som en ide. 

Trist nog så flyttar jag nu och har redan skickat iväg mina torrvaror.
Blir att prova senare.

Mojjan73
0

Du kan ju prova att smaksätta äggmjölken med pepparkakskrydda som finns färdig i kryddhyllan på t ex Ica. Kardemumma eller kanel är också supergott. Ja jag menar, om du tröttnat på kakaosmaken. Tungan ute

Joula
0

Nyponpulvret är, som Caena säger, Risentas och finns på hälsokosten eller större matbutiker. Dock innehåller det en hel del kollisar. Minns ej hur mycket, bara att jag avstått från att köpa hem det pga kollisarna. Men tar man inte så mycket så kanske det är ok… förvänta dig dock inte att äggmjölken kommer smaka nyponsoppa, då behövs det nog ganska mycket pulver.

Lycka till!

(min favoritsmak på äggmjölk är btw blåbär och vaniljpulver :) )

vinteralvan
0

Jag brukar ha kanel i, jättegott. Glad

kricko1
0

Joula - Vad använder du för att få det att smaka blåbär?

Färska/frysta blåbär, eller annat som tex. något torkat koncentrat i pulverform och isf. vad för sort?

VH!/K.

Joula
0

Jag tar frysta blåbär av märket Polarica eller Willys. 2-4 msk räcker till en portion äggmjölk så det blir inte så många kolhydrater. Och med tanke på hur mycket antioxidater som blåbären innehåller är det väl använda kolhydrater :)

Frysta lingon är också gott att ha i, gärna med en skvätt grädde då också. Och varför inte lingon och pepparkakskrydda, det blir ju som mjuk pepparkaka! Mmm det måste jag prova en morogn :P

Caena
0

mjum vilka tips!
Jag har kvar av risenta nyponpulvret från då jag började göra egen nyponsoppa..  men har knappt använt sedan dess. 
har lite i min egen nötmüsli men inte annars. 
Men lingon och pepparkaka tja de måste ja ju pröva!

pillerbagge
0

Tack för tipsen Glad