Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 2608 ggr
Marie-ann
0

Pajdeg - går det göra???

Hade tänkt att göra minipajer som förrätt imorgon. Är det någon som har något bra förslag till hur man kan göra en alternativ pajdeg a´la LCHF. Vill dock inte gärna har den där omelettkänslan i pajskalet.

[Pennylane1]
0

mald mandel och smör har jag använt med bra resultat, Har inga mått,  det är bara blanda tex två dl mandel  med smör så det blir en bra deg.Ta mer mandel om det blir för löst och mer smör om det blir för smuligt

en äggula kan vara bra oockså för att binda bättre

Marie-ann
0

Tack! Ska testa ikvällSkrattande

[Pennylane1]
0

till småpajer behvs väl degen men till storpajer har jag börjat att köra utan deg, ara fyllning i botten på formen och så stanning (ägg och grädde samt riven ost och kryddor) ovanpå! Saknar inte degen alls!

mariasupernova
0

Jag saknar pajdeg supermycket! Har testat med mandel men tyckte inte att det blev gott. Även med sojamjöl, inte alls gott.

Finns det något annat att prova?

Eli-
0

jag brukar blanda grädde och ägg och lite smör och köra i ugnen tills det stelnar lite och sen sätta ingredienser på som vanligt!

frukaos
0

Jag har gjort piroger med Lembasbröd. Kanske är det för mycket äggsmak, det beror lite på hur man gör och vilka smaklökar man har :)

chapp
0

Jag brukar använda nötmjöl, (eko-)äggula, kokos och smör. Nu ska jag pröva att ha lite grädde i degen också för att se om det blir ännu godare. Äter alltid paj med grädde eftersom grädden sötar pajen.