Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1258 ggr
spoketlaban
0

Spoketlaban är ny här

Jag har nu kört med LCHF i 3 veckor. Första veckan gick som smort jag gick ner 2 kg och jag kände mig piggare. Andra veckan stod jag stilla och i dag när jag vägde mig hade jag gått upp 0,5 kg. Jag känner mig svullen som en stoppad gris.

Jag lider av fibromyalgi, någon som vet om det kan vara svårare att gå ner med denna sjukdomen?

För övrigt så känner jag mig piggare, sover bättre och min mage är bra. Jag har IBS och klarar inte av alla kolhydrater uppenbarligen.

Jag vet att man inte skall tappa modet och det står stillla eller att man går upp lite, men det är inte alltid så lätt.

Jag behöver lite stöttning i detta och detta forum är ju perfekt för det.

Hoppas på lite tips och råd från er proffs.

spoketlaban
0

Hjälp!!!!!!!!!!!!

Första veckan gick kanon, - 2 kg. Men efter det går jag bara upp. Vad gör jag för fel?

Behöver stöttning.

Tilda-T
0

Välkommen hit!

Försök att koncentrera dig på hälsoförbättringar i stället för att stirra dig blind på nåt kg hit eller dit. Låt kroppen känna sig trygg med det du tillför den . Din vikt kommer att fixa sig så småningom.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

finataender
0

Jag råkade ut för samma sak, först gick jag stadigt neråt sen helt plötsligt + 0.5 kg.  Kan tilläggas att jag tillämpat LCHF i enbart 5 veckor. Men jag är inte orolig, Dem där sista kilonen försvinner när dem känner för det. Sålänge fokuserar jag på alla andra hälsovinster jag fått såsom

• - Känner mig inte uppblåst och "svullen"
  • - Aldrig hungrig, bara sugen!
  • - Friskare och mjukare hud
  • - - Bättre aptit
  • - - Inte lika stressad
  • - Bättre humör
  • - - Lugnare mage
  • - Mindre sötsugen, nästan inget alls.
  • - Känner mer smak

Ta det bara lungt och börja inte mixtra med kosten så ska du se att du snart är på rätt väg igen! Lycka till och massa kramar!

frukaos
0

Å sen använder du med fördel fet text för att markera vissa ord som är viktiga och inte hela inlägget ;)

Välkommen och hoppas du hittar rätt med LCHF!

vinteralvan
0

Sluta med att väga dig, använd måttband istället. Vågen luras lätt med vattenmängd och ökad muskelmassa. Lite på måttband istället och ha tålamod, för mig tog det 3 månader innan jag gick ner i vikt.