Mineraltillskott
Någon som har tips på bra mineraltillskott. Käkar just nu D-vitamin och omega-3, men kanske man borde komplettera med lite mineraler, typ zink eller selen? Ofta är det en massa A-vitamin, betakaroten och E-vitamin i dem, men kanske någon vet något mineraltilskott utan vitaminer? Tips ideér.
Jag äter inte bröd, ris, pasta och potatis men en hel del grönsaker, röd mjölk och mycket ägg..
Visserligen finns det ju mycket mineraler i ägg men zink tas ju upp ganska lätt i kroppen av fluor. Kanske behövs mer? Hört att svensk ekologisk mat är fattig på selen pga våra selenfattiga jordar? Vad säger ni?
Magnesium verkar vara den mineral som är lättast att få brist på.

Jag har sett rekommendationer om Magnesium, Krom, Zink och Selen för oss diabetiker (med tanke på ökad urinavgång). För friska på LCHF är det väl tveksamt om det behövs några tillskott.

Jag ser det som ganska onödigt att äta mineraltillskott så länge man äter tillräckligt med animaliska produkter.
Swenska vegetabilier är fattiga på selen, men inte djuren….deras kroppar kämpar för att samla tillräckligt så att vi inte skall behöva tänka på det.
Tror du att du behöver mer zink etc så är det bättre att lägga pengarna på kött och lever (äta lite mer sånt) än att gynna pillerindustrin.