OT - Helgtävling v 34
Dax för lite kreativitet och fantasi igen!
Denna gång blir uppdraget att ta fram en Anti-annons (-text) i en Anti-kampanj mot margarin!
Antikampanjens syfte är att få människor att välja bort margarinet - av vilken anledning, blir upp till dig. Likaså om annonsen ska locka till att ersätta margarinet med andra produkter, av vad slag som helst. Eller inte. Idén är din!
Detta är första annonsen i annonskampanjen.
1:a pris går, som vanligt, till den mest fantasifulla, slagfärdiga, dråpliga, roliga, snärtiga, smärtsamma, kaxiga, smarta, lockande, eller på annat sätt braiga annons!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Oj! Häftig utmaning. Jag ska till Sundsvall och grilla men lycka till ni andra.

Märkligt
Artificiellt
Rävgift
Gjort
Av
Rådande
Ideal-idéiska
Naturvidrigheter
Silkeslen
Materia
Önskar
Revansch
VAD VÄLJER DU?
"Every point of view is a view from a point."
#3 "LOL" Jag lägger ner.
Hihi den var mästerlig.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

En bonde som rimmar:
Margarin, inte ens till mina svin! 
Kul annonsexter! :)
Fler fyndiga annonsförslag?^
Eller är alla ute o helgfirar?
PuffPutt
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
När jag behöver skokräm tar jag Becel.
till cykelkedjan jag kör margarin,
och kvar till kistan smöret blir.
Spara på sjukvården, ät margarin,
dö ung och bli ett vackert lik.

Smakpanelen slår fast: Margarin - sämst i test!
När det gäller att välja fett
blir valet mycket lätt
Margarin - för att smörja skor
Smör - naturligt från våra kor
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Smör - för eder mans arbetsförmåga och edra barns hälsa
En smörannons från 1930-talet. På den här tiden ansvarade kvinnorna i familjen för hemmets ekonomi. Ordet ekonomi betyder hushållning med knappa resurser. En sjuk make kan inte försörja familjen och sjuka barn riskerar att växa upp och bli klena stackare, för att inte tala om hur dyrt det var med läkarbesök på den tiden. På 1930-talet bestod margarin av skummjölk och rapsolja. I andra annonser påstods att margarin var lika nyttigt som smör, eftersom allt det nyttiga i mjölken fanns kvar. Idag vet ingen vad margarin består av. Tiderna har förändrats, men smörets hälsobringande egenskaper består.
Jag har fått mandat av Andina att utse veckans vinnare eftersom hon är förhindrad. Hmmm…? Jag börjar därför med att diska mig själv och utdelar sedan en hedrande andraplats till Internettans #3 men den föll på målsnöret eftersom det skulle bli en dyr annons med det höga millimeterpriset. ;-)
Vinnare blir istället… *tadaa* veckans nykomling willas för den fina teckningen kombinerat med ett klatchigt budskap i #9
GRATTIS! *fyrverkerier*
Stafettpinnen är nu i din hand willas och du får äran att fixa en ny tävling till helgen. Lycka till!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Grattis, Willas! 

Grattis!!

#9 Genialt, men får jag föreslå en omformulering?
Låt margarinet fara och flyga. Använd smöret det goda och dryga.
Tack! Jag känner mig hedrad! Jag skall försöka hitta på nåt kul till nästa helg!

Tack för andraplatsen - och grattis willas till vinnarplatsen! Kanonbra bidrag!
"Every point of view is a view from a point."
Grattis Willas 
och grattis Internettan för andraplatsen.
Grattis Willas för en mycket välförtjänt seger!!!
Och likaså Internettan, din andraplats var lika välförtjänt, Grattis!!!
* * *
Och Tack, Maxiq, för att du ställde upp och tog på dig juryjobbet! (Fast jag tycker nog inte att du skulle ha diskat dina egna bidrag bara för det!)
Spännande att se nästa helgtävling.