Kycklingsallad
Ingredienser
1 st kyckling, färdiggrillad kall
100 g 38% ost, tärnad
4 st ägg, kokta kalla
150 g stekfläsk
1 st isbergssallad, huvud
Dressing
1/2 dl macadamia- eller olivolja
1 msk vitvinsvinäger
1 tsk senap
1 msk grädde
1 krm salt
1 krm svartpeppar
Tillagning
1. Lossa kycklingköttet från skrovet. Skär köttet i bitar.
2. Skala äggen och skär i klyftor. Skär stekfläsket i små bitar och stek dem knapriga i stekpanna på medelvärme.
3. Blanda samman dressingen. Blanda hälften av den med kycklingen och osten.
4. Arranger a salladsblad i en skål. Lägg i kycklingblandningen med äggklyftor runt om. Strö över fläsket och ringla över resten av dressingen.
Gott!
Bokmärker

Det ska jag prova! Tack för receptet JAUS!
Vänliga hälsningar Stephan
Vill bara nämna att kycklingsallad är utmärkt mat att ta med som matlåda om man inte vill få konstiga blickar och kommentarer angående maten. 

Låter gott men hur många portioner är reseptet beräknat för?
Jag gissar på 4, bryr mig inte alls om portioner.
Låter gott, detta skall jag absolut prova. Tack!

Låter som en perfekt matlåda till festivalen i helgen då jag både vill spara pengar och undvika snabbmaten som serveras.
Detta blir det imorgon efter träning, tack så mycket!

Vart köper man macadamiaolja till rimligt pris förresten? Har bara sett på Ica, och det kostade 316 spänn litern, inte direkt rimligt när man kan få tag på bra olivolja till cirkus en tredjedel av priset…
Om du köper 5 liter macadamiaolja från crearome så får du ekologisk kallpressad macadamiaolja för 200kr liter, ett rimligt pris enligt mig, då jag sett ekologisk olivolja i samma prisklass. Jag använder macadamiaolja endast när jag behöver flytande olja t.ex. till vinegrätt. Macadamiaolja är även mycket bra för huden.

200 spänn litern är mer än vad jag betalar för olja. Nåja, gjorde receptet med en halv kyckling och två ägg att ha till matlåda imorrn, provsmakade dressingen också, gjord på olivolja, väldans god.