Misteln, ett bra matkafé
Idag när jag stack iväg för att köpa en ny dammsugare hade jag tänkt käka lunch vid strömmingsvagnen på Slussen, men jag hoppade över det. När jag kom fram till Hornstull kände jag mig sugen och ångrade mig lite, men kom på att det finns ett matkafé nere i parken där jag har ätit ett par gånger förut. Maten har varit mycket god varje gång, och deras klyftpotatis är helt suverän, även om jag numera hellre avstår.
Jag tog mig alltså ner i parken intill brofästet vid Hornstull, och jag beställde en entrecôte utan potatis, men med extra bearnaise och sallad. Inget krångel alls, glatt och vänligt bemötande, och jag fick en helt perfekt rejäl köttbit och massor av bearnaisesås och lite mer sallad. Det är tredje gåmgen jag tar in entrecôte där, och varje gång har den varit lika bra. De första gångerna jag var där sa jag inte till om potatisen, och jag smakade lite på den men lämnade det mesta. Andra gången åt min fru upp det mesta av potatisen, den är verkligen suverän, men den är ju inte LC.
Jag kan verkligen rekommendera stället, vid vackert väder. Dom kommerr att ha öppet minst till slutet av september, och om det är brittsommar kanske en bit in i oktober.

Mums! Tack för tipset!