Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2914 ggr
willowpysen
0

Nässköljare OT

Det här var ju väldigt Off topic, men jag har köpt Yogis Nosebuddy. En plastkanna med en lång pip pch tillhörande saltmått så man bara fyller på med ljummet vatten till markeringen och löser upp saltet, voíla, så har man fysiologisk koksaltlösning att skölja näsan med, bra i förkylningtider att hjälpa kroppen att lättare få ut slem, damm och virus….. Till och med min 5-åring använder den utan problem ;)

"En stund i taget - här & nu"

Inkanyezi
0

Minns när jag var liten och vi tog en munfull choklad och sprutade ut genom näsan… Barn kan göra de mest udda saker, så det förvånar mig inte att femåringen klarar att skölja näsan.

raphanus
0

Lite läbbigt, men väldigt skönt efteråt. Jag har en i blå plast. Men jag har inte använt den på ett bra tag, för förkylningar och nästäppor har lyst med sin frånvaro.

Rynna
0

Min näsa rinner lite grann nästan jämt. Min sambo tror att det beror på att vi bor i stan och att luften är smutsig.

Tror ni att nässköljning kan hjälpa?

raphanus
0

#3 - Det är väldigt skönt efteråt, så prova gärna. Medan man håller på, känns det som man får en kallsup.

I London 1990 skulle jag gärna ha haft en nässköljare. Där var  det skitig luft, på min ära!

alicia80
0

Jag har inte vart förkyld sedan jag skaffade min i januari. Blev även av med spänningshuvudvärk. Den är toppen. Man ska inte känna obehag då gör man inte rätt. Bäst känsla får du om du sjunger medans du spolar och böj huvudet framåt så mycket det går.

Den ska även hjälpa till vid rinnande näsa, nästäppa och allergier. Den rensar ut bakterier och få flimmer håren att växa ut som är näsans reningsverk.

Lycka till och spola ofta!!

dufva
0

Ett ypperligt alternativ till näsdroppar som på sikt permanentar problemen.

Fast som sagt.

Efter LCHF och D-vit.tillskott blir det rätt sällan den kommer till heders Skrattande

kittun
0

Det finns en jättespruta att köpa på apoteket just för detta ändamål. Det är underbart  att skölja igenom näsan innan jag går och lägger mig. Förut led jag av nästäppa på nätterna men inte numer:)