Tycker jag går upp?!
Äter som jag brukar men känner att jag är svullen och det Går inte ner... känslan är inte bra.
Mycket stress och elände.
Har visserligen fuskat med en ask Läkerol, sockerfritt, den räckte i 4 dagar.
Håller ca 20g kolhydrater per dag och känner ingen dragning till att sänka det, ibland blir det mellan 7 - 15 g per dag.
Känner ni igen det och går det över????
kanske är det något i maten som gör dig svullen? eller för mycket kryddor?

Grillad kyckling uteköpt, idag, kanske….Men jag har köpt kryddor utan E-nummer och smakförstärkare.
Kollade min mat nyss, dagsintag 7,6 kolhydrater idag….
Åt lite väl mycket igår, jordnätssmör, några tsk, 4st
nöttet och jordnötsmör kan va problemet.
Grillad kyckling färdig oj vad det vänder upp o ned på min mage.
dricker du te eller kaffe? då kan du ha i kokosfett i det.. istället för nötter eller jordnötssmör när man är lite hungrig

ja, det var en dag med nötterna, men inte så ofta ändå, eller så har jag förträngt det, vem vet.
Jordnötter törs jag inte köpa hem längre….
vad brukar du äta till frukost?
Äter du mycket mjölkprodukter, som grädde, Creme Fraiche eller yogurt?
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jag tror på stressen.. det gör iallafall att jag går upp.. äter mer gör jag oxå när jag e stressad.. man vill unna sig som kompensation!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
samma här plus jag har ont i mina ben o höft ofta och tydligen har jag läst att kroppen får svårt att gå ned i vikt då oxå för något ämne frigörs då

Stress gör väl generellt att kroppen får svårare att slappna av och våga släppa på vikt och vatten, allting samlas och sparas… plus att man kanske tar till lite extra mat/onödiga snacks för att trösta, lugna, peppar, varva ner, pigga upp, unna sig, you name it!
Stress höjer bs = insulinutsöndring, jag känner mig alltid fet efter jag varit hos svärmor, fast jag inte åt hennes kakor. 

Grabben gick tre dagar på skolan, den andra dagen började mobbingen igen….Stess…. samma grabb har varit på sonen sedan dagis, går i femman nu. Skolan får inte till det jag blir galen….
Ledsen, upprörd, misströstande, överbeskyddande, arg, arg, arg….
Äter bacon o ägg på morgonen.
nån skiva ost till kaffet på jobbet.
lunch, idag ½ dl hallon, ½ dl grädde, 1 droppe stevia, 1 ask makrill i tomat, delade m kattorna.
Middagar mest kyckling eller köttfärs, kött, fisk sällan….lite grönt.
Kvällen ostkaka m lite grädde, ledsen mycket grädde…..Grädde triggar inte min matlust….Creme fraiche i vissa maträtter men ej varje dag…