Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-billiga-ingredienser
Läst 3098 ggr
Katrrrin
0

Pannkakor på hasselnötter

2 ägg

1 dl grädde

nypa salt

1 dl riven hasselnöt

Dessa åt faktiskt barnen med glädje jämfört med förra veckans pannkakor gjorda på kokos i stället för nötter…blev lite neutralare smak än med kokoset…kanske kan man använda para-nötter i stället som innehåller ännu mindre kolhydrater…

ikna
0

Tack för tipset! Jag ska prova med sötmandel!

MaMaMade
0

Hihi, har gått i samma tankar idag. Tänkte prova m sötmandel o saffran nästan ggn! Glad

Fast mina gillade dem m cocos också, Mellis frågade bara vad "krispet" i pannkakan var för ngt.

Pasi
0

Jag har gjort på sötmandel och ätit dem med vispad grädde och lite fruktsockerGenerad…skitgott, särskilt efter de blev kalla. Då blev de lite kladdiga som nån typ an mandelbakelse.

sommarbarn
0

Hur ser man på vaniljsocker i lchf?? Har använt 1tsk till 3dl grädde vid vispning.

blodtopp
0

De flesta använder sig av vaniljpulver istället för vaniljsocker. Det är en liten burk med bara vanilj i som finns att få tag på Coop eller Ica. Iom att det bara är vanilj så behövs det inte särskilt mycket heller för att få smak, och det innehåller inga kolisar =)

Pasi
0

Om min efterätt innehåller 2g vaniljsocker per 100g så anser jag det mindre skadligt än korv med 2g spannmålsstärkelse…det ena är gott och artriktigt, det andra är bara onödigt.Räcka ut tungan

MaMaMade
0

Triggar man inte igång ngn sockerberoende så kan det väl vara OK m *liiite* sött ngn ggn. Många maträtter smakar godare m några korn sött i för att bryta mot surt o beskt…thailändskt t ex. Däremot behöver man inte hälla i lika mkt som man oftast gör.

Katrrrin
0

vi åt dessa med keso och lite, lite hemmalagad hallonsylt…

Marylojs
0

Ska lätt provas snarast!!

sommarbarn
0

Det låter sig göras med andra ord.. ska leta efter vaniljpulver. Det gjorde så mycket bara det lilla

Margareta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser vaniljpulverburkarna ut

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Jag har letat men inte hittat, tack för bilden Margareta. Jag köper vaniljen i plaströret och det skulle varit enklade med pulvret.

Jakten fortsätter.

stellina
0

Ok, för en som är dålig på att laga mat. Hur gör ni med nötterna, mixar, river( de är ju så små?).

MaMaMade
0

#13 Jag använder en mandelkvarn.

Jag gjorde våfflor på 50/50 finmixade cocosflingor o malda mandlar igår samt 50/50 grädde o bubbelvatten. De blev goda men *mkt* spröda, det var som att äta luft! Kändes mer som fika än mat…inte som vanliga våfflor. Ungarna åt då som bara den!

Margareta
0

Den ligger i en liten kartong när man köper Mervi - så man ser inte glasburken. Kartongen har samma färg som oblekt papper - lite beigeaktig.

Numer pensionär i Nynäshamn

sommarbarn
0

Tack för din bild Margareta …finns den i de flesta affärer?

marre77
0

Coop har den, har ej sett den i ngn annan affär.

anki1
0

Jag köpte min på ICA Maxi i höstas. kostade 20 - 25 kr tror jag.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

marre77
0

Det var billigt, min kosta runt 30kr om jag minns rätt.

annizan
0

Jag köpte min på Kvantum.

greensis
0

Vaniljpulvret ger mer vaniljsmak om det antingen värms upp eller får dra ett tag i en smet/röra.

Fabricati diem, pvnc!