KFC Double Down Chicken Sandwich
Vad sägs om - KFC Double Down Chicken Sandwich. Två kycklingfiléer med ost, bacon och en kryddig sås mellan. Inget bröd över huvud taget :)
KFC står för Kentucky Fried Chicken…
Jag tycker att KFC är ganska läbbigt.
Men om du tror att såsen är sockerfri så go
for it. Men jag hade låtit bli.
aswedishsmorgasbord.com

Ser ju smaskigt ut, men personligen så tror jag inte min mage skulle klara av paneringen. Men man skulle ju kunna göra en variant hemma i det egna köket. 
Det var nog så jag tänkte, att man kan göra en egen variant. Finns dom ens att köpa i Sverige tro?
Vad skulle man kunna använda för panering till kycklingen? Jag älskar Kentucky Fried Chicken. Åt det mycket när jag var i USA.
Jag har inte provat sjalv, men vet att det ar populart i USA att anvanda parmesan ost till att fritera kyckling i istallet for den vanliga smeten.
Vi käkar både chicken nuggets och shnitzel
hemma i köket. Jag krossar fläsksvålar och kryddar
med grillkryddan jag hittade recept på här.
Fritera i olja eller vad man nu väljer, tills
gyllenbruna. Servare med dippsås.
aswedishsmorgasbord.com
Kokosolja eller macadamiaolja är att rekommendera istället för andra veg. oljor.
Har aldrig friterat men man kan steka kycklingfiléer panerade med halloumiost. Blir smarrigt.

Hur får man fast halloumin på kycklingfilen? Låter gott.
Agneta
Som när du panerar med ströbröd. Du penslar kycklingfiléerna med vispat ägg och vänder sedan dessa i riven halloumi. När jag gjorde det så hade jag lite problem med att få paneringen att "fastna" på kyckling vid stekning men det beror nog på mina rudimentära kunskaper i matlagning.

OK den ska alltså vara riven, det var det jag inte fattade :-]
Det ska jag prova, med lite bacon och majjo till. Låter mums!
Agneta
Lycka till och återkom gärna med erfarenheter :)
Jag skulle panera kycklingen med malda fläsksvålar och fritera i kokosfett. Så brukar jag göra mina chicken nuggets och dom är såååå goda! =)
Igår provade jag att panera i riven paremesanost och mald mandel, det blev jättegott.