Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 3081 ggr
sigyn
0

Öl med färre kolhydrater!!

Jag smakade på ett starköl med 50% färre kolhydrater än vanligt öl i helgen. Det smakade faktiskt ganska bra. Ungefär som en folköl, men det fanns ingen information om hur många kolhydrater utan bara 50% färre. Än vad undrade jag och besökte Spendrups hemsida. Där kunde man inte heller få någon information så jag mailade dem.

Ölet innehåller bara 0,75g kolhydrater på 100g. Ganska bra för att vara öl, men det är trots allt alkohol i den som kan hindra en viktnedgång om man som jag är inne på den linjen ;)

Fast den som är sugen på en öl någon gång så kan det vara bra att veta.

www.spendrups.se/brightbrew/

Wtn3
0

Spot Light innehåller enligt egen utsago bara 0.46 gram/dl, så om det stämmer är den ännu bättre. Fast personligen när jag ändå "fuskar" och dricker öl föredrar jag den riktiga välsmakande varan.

nenna31
0

Jag tycker att dessa öl med mindre kolhydrater är ett bra alternativ….har jag öl hemma så är det oftast av den sorten…men är jag på krogen så blir det den vanliga sorten….jag är en öl älskare så nu på sommaren blev det öl lite då och då….för mig gör det inte så stor skillnad om jag tar en öl ibland……har under sommaren haft en genomsnittlig viktminskning på 0,7 kg /veckan….vilket jag tycker är ett bra tempo….. Glad….I början med LCHF så drack jag ingen öl …blev det alkohol så var det rödvin….min viktminskning var inte bättre då så jag dricker min öl när jag har lust ……men vi är alla olika …..för mig är det helt ok med öl ibland….

Njut av livet ……..Cool

frukaos
0

Ska jag dricka öl så blir det ett gott belgiskt öl eller liknande å så tar jag att jag får i mig lite kolhydrater. Hittills i år har det blivit en öl så det ska nog gå bra ;)

Är för övrigt inte problemet med all typ av alkoholhaltig dryck att alkoholen omvandla till bl a socker i kroppen?