Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5749 ggr
starhawk
0

Brittisk chark butik

Det finns en brittisk Chark butik här i Stockholm, jag vet ungefär var den ligger men inte exakt, är det någon som har mer precisa uppgifter?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

lipofili
0

Jajamensan! Fast jag bor i Göteborg. Underbara korvar och fläskotleetter med bred fettrand.

Här kommer adressen: http://www.taylors.se/

Puhlo
0

Oh yeah. Taylors and Jones' är en helt underbar affär. Jag rekommenderar deras köttlåda, och sen bör alla köpa lite clotted cream och ha till hallonen istället för att köra på vanlig grädde för att festa till det.. 60% fett, och hur gott som helst!

Sen är de supertrevliga också, det gör inte saken sämre. :)

[ngupa]
0

och är dessa charkprodukter utan E och socker tro?

Puhlo
0

#2: Socker vet jag inte helt, men eftersom de gör allting själva så borde man kunna fråga. Och E-nummer är det nog bara om det är såna som citronsyra, vilket är fullt naturligt.

starhawk
0

Problemet är att The English shop där jag "normalt" köper mitt bacon ibland har en nedgångsperiod så när jag skulle proviantera där sist var baconet slut och väntades inte in förrän om 4-6 veckor, då tröttnade jag och nu tänker jag ge Taylor & Jones en chans att ta upp konkurrensen

Puhlo
0

#5: Det gör du fullkomligt rätt i! Deras bacon är supersmarr!

starhawk
0

Såg i deras prislista att dom har Back Bacon och Smoked Back bacon, skall inte bacon vara rökt?

En hel del annat intressant också! planerar att besöka butiken på måndag

starhawk
0

Besökte butiken idag, du har rätt Puhlo! dom är supertrevliga!

Aliki
0

Jag vill också åka in och kolla…när jag får tid innan ja ev. bestämmer mig för en låda. Vad köpte du?

starhawk
0

Jag köpte Bacon, båda sorterna och deras Cumberlandkorv

roggan
0

Vad är skillnaden mellan baconsorterna… okunnig som jag är?

Vet någon hållbarheten på korvarna dvs kan man bunkra?

Tänkte också ta en sväng förbi, såg supernice ut!

Starhawk - var du nöjd med korvarna o baconet?

starhawk
0

Dom har rökt bacon och icke rökt bacon, jag tog hälften var för att se vilken jag tycker bäst om. Korvarna gör dom själva så dom är färska och fina och går bra att frysa liksom baconet. Jag har inte börjat på baconet och korvarna än, i morse åt jag det sista av det "gamla" baconet och jag har ett par "gamla" korvar kvar, skall bli spännande att pröva med baconet imorgon jag börjar med ett paket rökt bacon

roggan
0

Låter hur smarrigt som helst! Ska bli intressant att få ett baconutlåtande.

Jag drar nog till affären imorgon. Deras korvar lockar mig!

JigokuShoujo
0

man kanske skulle göra en visit när man åker till storstan imorrn. Blev faktiskt lite nyfiken på deras tikka och tandoori burgare Tungan ute

Pussgurkan
0

Skulle oxå vilja handla där men det är långt dit. Bor i södra sverige…. *suck*

hemul
0

Bacon = sidfläsk. De kan vara bara saltat och behöver inte vara rökt. Flört

[ngupa]
0

vet någon hur den funkar i Gbg denna affär?

starhawk
0

#13: Smaken var väl ungefär densamma, jag åt ju äkta bacon förut också, skillnaden låg i att det "gamla" baconet hade delar som var broskigt och segt, Taylor och Jones bacon var mört och fint rätt igenom

#16: Nej, bacon är inte sidfläsk! Äkta bacon, som det är fråga om här, tas från en annan del av grisen. Scan och Tulips strimmiga fuskbacon är däremot i själva verket papperstunnt sidfläsk

roggan
0

Häftigt! Tack för recensionen starhawk

Puhlo
0

Nu när vi är ett litet gäng som har testat Taylors and Jones' så vill JAG jättegärna ha recension på vad ni har testat för korvar och ostar och sådär. :)

Jag kan ju börja, så blir det lite fart…

Ost: Snowdonia Red Devil. Garanterat den hetaste ost jag nånsin testat, och gillar man vinägerinlagd chili och cheddar så är det här osten för dig.

Snowdonia Black Bomber. Extralagrad cheddar. En av de godaste ostarna jag nånsin ätit.

Korv:

Lincolnshire pork. En härlig doft av muskot spred sig i hela köket när jag tillagade denna. Supergod, och väldigt mild och fin. Passar nog de flesta, bara de gillar muskot.

Pork and leek. Också mild och fin, men jag föredrog Lincolnshire'n.

Lamb and rosemary. Blev lite torrare, så den var inte riktigt lika poppis här hemma. Vår favorit är fortfarande Lincolnshiren. :)

Annars har vi ätit clotted cream också. Det är som det tjocka i gammeldags mjölk-förpackningen, det som flutit upp till ytan, ungefär. Krossa några hallon och ät till. Ganska dyrt, men ack så gott gott gott.

Vi har testat en köttlåda, och fick hamburgare (som blev rätt studsiga i konsistensen i stekpannan), engelskt bacon (som bara blev underbart), möra fina kycklingfiléer och varsin sirloin som var veckans höjdpunkt.

roggan
0

Någon som har koll på kolhydratnivåerna i de olika korvarna? Det skiljer sig ju rätt mkt men det vore intressant om nån kollat någon sort.

Jag skulle ha handlat där idag men värmen och solen kom emellan Cool

Jag får återkomma med en recension efter mitt besök där

starhawk
0

Väntar med spänning på lördagen, då skall jag testa deras Cumberland-korv, då är min "gamla" Cumberland-korv slut. Var en stor otäck brosk-ben bit i dagens Cumberland, skall bli skönt att slippa det i fortsättningen. Baconet är fortfarande lika fint, inga sen-brosk bitar här inte

starhawk
0

Nu är korven också invigd, här var det lite mer smak minsann, konsistensen påminner om köttfärs, enda problemet var skinnet, antagligen för att det är äkta korvskinn och inte nån billigt ersättningsvara. Vår se om man kan "dissekera" korven från skinnet på nåt bra sätt, innan går det ju inte eftersom innehållet är ganska löst innan tillagning

Puhlo
0

#23: Vi steker i rätt hög temp till fin yta och sen kör vi klart dem i ugnen. Då blir skinnet härligt krispigt.

babo
0

#20 - Gud var sugen jag blir - undrar om de öppnar häråt - vid Västkusten - du kanske kunde fråga?

[ngupa]
0

de finns i Gbg… men jag har ställt frågan här om någon vet hur den funkar….

Puhlo
0

#26: Maila! De är som sagt, supertrevliga, och är snabba på att svara på mail. :)

cathrine70
0

ooohhh, så  trevligt att läsa att ni prövat dessa korvar mm. Skall till stockholm om 2 veckor så då springer jag dit. Skall köpa deras grädda oxå. Kan man frysa ner grädden tror ni`?om man köper fler pak.

[ngupa]
0

#27 och man kan skriva på svenska? Skäms

starhawk
0

#29: Det skall väl gå bra jag pratade svenska och han också, utan ens den där lustiga "engelska" brytningen som en del engelsmän har, när jag var i butiken

Puhlo
0

#29: absolut kan man det. :) När jag var i affären senast så sade den ena killen åt mig att nu fick jag lov att prata svenska, han måste ju öva! :)

MissMullig
0

Kanon trevlig personal. Snacka om att vilja kundens bästa.

Rekomenderar dem värkligen

starhawk
0

Köpte det där clotted cream, jag har ju alltid gillat grädde, men det var inge gott alls Rynkar på näsan tur att jag bara köpte en burk.

Diskuterade lite receptet på Skotska ägg, han menade att man skulle använda korvsmet och blanda i mjöl för att "binda" smeten min metod med enbart fläskfärs fungerade inte enligt honom, jag nämnde aldrig att jag under ett halvår dagligen käkade skotska ägg till lunch, gjorda med enbart fläskfärs (ja, förutom ägget då förstås)

Puhlo
0

Starhawk: Oh, vad synd att du inte gillade det. :(

[ngupa]
0

tyvärr har de nitrit i alla korvar, stor besvikelse för mig…

cathrine70
0

är det  ngt icke braObestämd

Roarkish
0

Ar det nagon som tagit reda pa hur mycket kolhydrater deras sausages innehaller? Det ar inte ovanligt att sausages innehaller 13-15gr/100gr.

[ngupa]
0

#36 E250 är otroligt giftigt, starkt cancerframkallande.

MissMullig
0

Det är ju ströbröd med i deras korvar. ( men de ställer uoo och gör det utan om man köper 4kg av samma sort) Jag har prov smakat halv sortimentet. Enligt mig är de inte goda .

Nej man får göra korvarna själv helt enkelt om man vill ha korv.

Har gjort det förr till julen men det är lite meckigt att göra det. Men då vet man vad det är iaf.

starhawk
0

Jag har provat en del och håller på att provsmaka mer av deras korvsortiment och enligt mig är dom goda! Vet inte hur mycket ströbröd det rör sig om men en korv om dagen tror jag knappast är nåt problem

Nitrit är dödligt i tillräckligt hög dos, men nitrit hämnar också bakterietillväxten så man får ta det goda med det onda. Det finns för övrigt mera ämnen vi använder som också är dödliga i tillräckligt hög dos.

Roarkish
0

Jag har emailat med Taylor de senaste dagarna. Dom leverarar inte i Goteborgs omradet langre trots att deras hemsida annonserar det. Jag blev ocksa informerad att deras sausage innehaller 4% kolhydrater. Jag ar inte riktigt nojd med svaret eftersom alla de olika sausage som de saljer inte innehaller lika mycket. Jag skulle vilja att de tog sig lite mer tid och rekommenderar de sausage som har minst kolhydrater.

MimLan
0

#41 Det är bra att fler påtalar att kolhydatnivån är intressant för de verkar ligga lite i efterhand när det gäller den trenden. Senast jag handlade där i somras var det reklam för deras fettsnåla korv..

MissMullig
0

#41 Det kan hända att de blir ändring på deras korvar om vi är fler än jag som pratat med dem. För de är själva interserrade av LCHF killarna som jobbar där.

Jag har rekomenderat dem att gå in här och läsa lite om vad vi söker mm.