Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 3793 ggr
missaz
0

Lemmy i Motörhead - insikternas man!

Jag håller just nu på att läsa "White line fever", en självbiografi av Lemmy Kilmister (sångare och basist i heavy metal bandet Motörhead för er som inte vet) och måste dela med mig av ett citat i boken från denna lustiga man angående Motörheads producent, Howard Benson och mat;

"Howards matvanor lämnar i förbigående sagt mycket övrigt att önska - han äter en massa horribla vegetariska grejer, frukt och nötter. Den där skiten är inte hälsosam! Människor är köttätare - det är bara att kolla på våra tänder! Vår matsmältningsapparat är inte gjord för vegetarisk mat. Den gör att man fjärtar hela tiden, och man får mikroorganismer i tarmarna. Vegetarianism är orealistiskt - det är därför kor har fyra magar och vi en. Fundera på det. Och kom ihåg - Hitler var vegetarian!"

Nu är Lemmy ingen renlevnadsman, men vad mat anbelangar verkar han ju ha en god insikt i alla falll! Flört

(OBS! Jag vill inte jämställa vegetarianer med Hitler, det tror jag inte Lemmy vill heller… Så ni som äter veg här - hoppas ni inte tar illa upp!)

Wtn3
0

Haha, Lemmy är en rolig man. Jag minns någon turné om det var typ 06 då turnéledaren förgäves hade försökt få Lemmy att käka mer grönsaker och dricka mer vatten för att det var varmt den sommaren, Lemmy hävdade bestämt att pommes fritesen räknades som grönsaker, tipset om vattnet tog han dock till sig, genom att lägga i ett par extra isbitar i hans Jack Daniels & Cola-groggar =)

missaz
0

#1 Hahaaa! Ja, han är verkligen rolig! Boken är rätt bra och han berättar en verklig historia, men han har MYCKET svårt att hålla sig allvarlig  - även när det gäller allvarliga ämnen… Skrattande

Wtn3
0

Jepp, det är en klart underhållande bok.

raphanus
0

Lemmy rakar upp i höjden på min hjältelista bums! Jag har faktiskt tänkt läsa boken. För några år sen läste jag Mötley Crües biografi "The Dirt" och den kan jag verkligen rekommendera, även om den kanske inte innehåller så många LCHF-relaterade livsinsikter.

raphanus
0

…

"Om det inte är meningen att vi ska äta djur, varför är de då gjorda av kött?"

Homer Simpson

Wtn3
0

The Dirt är underhållning på hög nivå, sen är väl sanningshalten i den lite svår att fastställa då de enligt egen utsago inte minns mycket, fast sant eller ej, underhållande är den.

missaz
0

Jag har också läst "the dirt" och tyckte den var mycket underhållande. Fast killarna i Mötley har betydligt större svinstatus än lemmy - i negativ mening. Lemmy knarkar, super och är ett stort fan av sex, men han verkar göra allt för att det är kul; inte för att svina och visa vilken rockstjärna han är (som jag tycker att de i Mötley verkar göra - de var rätt sviniga med tjejerna på ett sätt som jag inte gillar - om man nu ska tro boken de skrivit…)

parsley
0

Tack för lästipsen! Gillar biografier. Har precis varit på festival så nämn inte ordet rockstjärna för mig. Jag kan spåra ur. Flört

Det lär vara en vanlig uppfattning i England att pommesfrites = grönsaker och vad är det egentligen för skillnad på de sönderkokta grönsakerna i det brittiska köket och pommes frites? Har jag inte ätit fish and chips i Dublin på U2:s favoritställe förresten? Jo det har jag nog för många år sedan.

Homer Simpsson verkar vara en klok man. Obestämd

Funderar lite på det här groupietänket för det är väl den typen av damer som vissa herrar roar sig med. Varför gör man det? Varför är man villig utsätta sig för det som man förmodligen inte är omedveten om att det kan hända?

missaz
0

Gillar biografier jag med! Är också väääldigt fundersam över detta med groupies; visst kan man på ett sätt förstå att killar som utan sin rockstjärnestatus inte skulle ha så lätt att få ragg blir sugna när tusentals ursnygga damer slänger sig för deras fötter, men de borde väl kunna tänka till en gång extra… det är inte direkt sunt! Någon som är så villig att hoppa i bingen på en gång kan ju ha alla möjliga sorters "kusar där nere" om man säger så…..

Att tjejerna ser det som en sådan status att ha varit med en kille som tusen andra tjejer OCKSÅ varit med och som antagligen inte ens mins dem dagen efter är även det ett mysterium! Och som sagt; sjukdomarna! Finns det något man skulle akta sig noga för vore det väl den typen av kille; man vill ju inte ha med sig en hel fauna i underlivet efter lite mys…..

Föresten; vilken festival var du på? Bra artister?

Wtn3
0

Festivaler är roliga. Tyvärr har det bara blivit Sweden Rock för mig i år (Motörhead var en av artisterna, på tal om det), inte så bara visserligen men jag brukar vilja hinna med åtminstone någon mer.

missaz
0

Det är superkul med festival, jag har (innan barnen) alltid gått på Storsjöyran varje år, men nu för tiden blir det inget av. Vi har rätt svårt att få barnvakt och ska jag på festival vill jag inte bara ha barnvakt på kvällen; jag vill ha det dagen efter också så man kan sova ut! Och det har vi aldrig.

Jaja… det blir väl när barnen växt upp… då får man bli tonåring på nytt!

Ron-Jag
0

Har precis läst klart White line fever av Lemmy och måste säga att jag är väldigt positivt överraskad av hur vettig han verkade i mycket. Med tanke på vad man hört om hur han lever (och hans ålder, är född 1945) så trodde jag inte han hade någon levande hjärncell kvar. Rekommenderar verkligen boken även om man inte är något fan av bandet.

parsley
0

#9 Kafe de luxe, Tyrolen, Blädinge strax söder om Alvesta, södra Småland. Tyrolen är en återuppväckt gammal folkpark, som stått och förfallit sedan mitten av 1970-talet och motstått upplivningsförsök. För ett par år sedan sålde Alvesta kommun parken till några Citröenkillar. De som håller på med bilar vet att Citröenfolk är ett kapitel för sig (jag kör själv gammal Citroën) Köpeskilling? 5 spänn eller 5 mille. Jag har hört både och.

Kända band? Det beror på vem man frågar. Bokat med fingertoppskänsla skulle jag vilja säga. Otrolig miljö. Tidsresa säger en del, en helt annan värld säger andra. Som ett stort trädgårdsparty skrev journalisten i lokaltidningen.

Det är skillnad på att se ett band spela på en "vanlig" festival på en för stor scen, 2 meter hög och kravallstaket framför och se dem spela på en liten scen 80 centimeter hög och mindre än ett vardagsrum och så dessa fantastiska takmålningar. Får en känsla av att banden agerar annorlunda också på de här scenerna.

Mycket folk, nej det är en liten festival det här. Backstage? Ett skjul eller några möbler under tak. Fick en känsla av artisterna gillade stället.

http://www.tyrolen.se/2009/festival.php#Tyrolenlever

missaz
0

#13 Låter helmysigt! Bara fördel att det blir mer familjärt ju… Glad