Hej, hej ,hej
Nu har jag ätit LCHF-mat under en och en halv vecka. Tidigare har jag haft ett dataprogram som jag ätit efter. Då har jag använt mig av vad jag kallat för diabetesmetoden. D.v.s. Inget socker, lite fett och massor av frukt och grönt. med hjälp av detta gick jag ner 18 kilo för några år sedan. Dock har jag haft svårt att hålla vikten, för så fort jag slutat skriva in min mat tappar jag fokus och efter några veckor äter jag precis vad som helst och börjar då givetvis gå upp igen.
Till saken hör att jag är "sockeralkoholist". Att jag har ett ständigt sug efter sött, och får jag ett sockeråterfall har jag jättesvårt att ta mig ur det.
Med den här kosten har jag hållit sockersuget under kontroll och faktiskt inte avvikit från "den rätta vägen" en enda gång. Kram Bubblor
Fortsätt ät LCHF så försvinner ditt sötsug skall du se .
Men det kan ta lite tid innan kroppen ställer om sig helt. Tog mig ca 1 vecka men har hört det kan ta upp till 2 veckor.
Så ge inte upp nu. Kämpa på
Tack, miss Mullig, för din peppning. Det känns förvånansvärt bra, och jag har inte någon som helst lust att avvika från den rätta vägen.
Efter första veckan hade jag gått ner 2,4 kilon och blev väl mer eller mindre i extas. Dagen efter kunde jag inte låta bli utan steg på vågen igen. Då hade jag gått upp sju hekto så då släppte euforin greppet om mig och jag föll väl inte dirkt ner i svarthålet men inte blev jag glad direkt. Nog vet jag att vikten kan hoppa upp och ner så jag borde inte uppröras. Lätt att säga, svårt att efterleva. Kram BM

Välkommen
Mitt råd är att ställa undan vågen, som du märker kan den vara deprisionsframkallade. Bättre är att mäta eller ännu bättre kanske är att börja kolla gamla kläder. Igår provade jag ett par shorts som jag aldrig kunnat ha men i går kom jag i shortsen det är lite lycka. Jag har kört det här sen januari och stressar inte utan tyngpunkten ligger på att jag mår bra
Att må bra är kanske målet, tack för ditt råd. Kram BM

Bra jobbat. Jag har också stora problem med mitt sockerberoende.
Jag körde strikt LCHF i ca 2.5 månader förra året men fick ett återfall som tagit mig 5 månader att komma upp ifrån.
Jag har nu kört i ca 4 veckor och sockersuget är fortfarande kraftigt men det blir bättre hela tiden. Hoppas du kan hålla ut också. :)

Lycka till!
Jag hade inte ätit något socker på 13 veckor, när jag gjorde ett litet avsteg i onsdags o det gör jag inte om. Jag hade så ont i huvut dan efter så man kunde tro att jag hade haft en rejäl baksmälla det var samma känsla
.
Så jag tänker akta mig för socker i fortsättningen!!
tack för Er omtanke, socker är ett besvärligt gift.Slutar man röka är det ju enkelt, man låter bara bli, men man kan ju inte direkt sluta äta och det finns ju gömt socker i allt möjligt och det triggar igång behovet. Men det är bara att kämpa på, Snart är vi smala och snygga, och då kan vi dansa på borden till morgonen ljusnar. Då kommer dom att hålla. Kram Bubblor
Japp socker är det i det man minst annar . Socker och Ena är ett fördärv till ingen nytta
Välkommen hit och lycka till - du har rätt inställning för att lyckas.
Numer pensionär i Nynäshamn
Tack! Den här sidan gör att man inte känner sig så ensam i sin strävan mot ett sundare liv. Kram Bubblor
Hej igen Bubblor!
Jag flyttar din tråd till gruppen med medlemspresentationer… När tråden blir för lång startar du en ny - så låser vi den här och länkar till nästa.
Numer pensionär i Nynäshamn
Hej Margareta! Det blir bra. Jag är ju lite okunnig i datavärlden, men jag tror att jag förstår vad som skall göras.
Hej miss Mullig! vad betyder Ema?
Kram Bubblor
E-na är innehållen i ev korv eller vad du nu tittar på för vara tx E621 mm