Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3526 ggr
Mermaid73
0

Vågen vs måttbandet

Jag har ätit LCHF i två veckor nu och hade min andra invägning exakt en vecka efter första.Resultat

+1,2 kg (digital våg) inte så skoj eftersom jag verkligen vill gå ner.

Eftersom jag faktiskt mår så bra både i min tarmsjukdom och känner mig slankare (hur man nu kan göra det på 2 veckor) så tog jag fram måttbandet igen som visade

- 5 cm midja (ej åtdraget)

- 3 cm höfter

Nu är jag helförvirrad. Jag vet sedan tidigare med VV och GI dieter att man ska titta mer på måttbandet än vågen men det hade varit enklare om vågen stod på + - = inte över ett kg upp.

Troligen äter jag lite för mycket mat, orkar faktiskt inte hålla på med tabeller osv så jag testar mig fram och reglerar framöver upp o ner för att se vad som ger bäst resultat och håller mig både mätt och glad.

Tarmen är otroligt mycket bättre efter bara två veckor så jag har ingen tanke på att lägga ner dieten än på långa vägar. Har bestämt mig för att tillfriskna i migänen och lederna med. :-)

parsley
0

1.Fokusera på hälsovinsterna

2. Lyssna på din kropp. Det kan ta tid innan kroppen ställer in sig på fettförbränning och du ser resultat på vågen.

3. Ett måttband är ett bättre mätinstrument än en våg, eftersom man inte tappar utan snarare bygger muskler om man äter LCHF-kost. Muskler är trevligare än fett, åtminstoner på kroppen. Flört

Denna kommentar har tagits bort.
[Marja-Liisa]
0

Min ganska ny (2år) digitalvåg kan diffa ett par kilo om man väger några gånger inom en kvart, beroende också hur man står på vågen.

Jag har faktiskt tänkt köpa en mekanisk i stället, hoppas dom finns kvar.

Rosalita
0

Står vågen på samma ställe som senast du vägde dig? Min digitala våg kan diffa på något kilo beroende på var man ställer den.

Zepp
0

Jag trampar run på vågen tills den ger högsta resultat.. gör samma procedura varje gång.. det kanske inte är det mest rättvisande men blir iallafall mest lika!

För mig får vikten gärna stå still.. om jag nu kunde omvandla 10 kilo fett till muskler.. då skulle jag få en riktigt snygg kropp.. med lite muskler här o där.. men jag har inte så stort hopp om detta ioförsej.. viktigast är att bli av med magen både av estetiska och hälsoskäl!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mermaid73
0

Ang vågen så gjorde jag alltid ett tvärsnitt efter tre vägningar förr, det har jag inte gjort nu så jag får nog testa det igen. Kul att flera har gjort den upptäckten med sina digitalvågar, även om det är väldigt frustrerande. Jag brukar ha vågen stående på samma ställe och försöka stå exakt lika varje gång men tyvärr är det svårt att känna av balansen med en veckas mellanrum och det påverkar ju mycket. Tack för alla snälla råd.

mazen
0

Ett annat bra sätt är att prova lite kläder man vuxit ur, lycka är när man kommer i ett tidigare favoritplagg

julia61
0

Jag håller med mazen, jag gillar att hitta lite kläder att slänga iväg! Fast jag har ju också gjort det motsatt för några år sedan då jag inte trodde jag någonsin skulle gå ned. Slängt de kläder som var för småRynkar på näsan

Mermaid73
0

Får nog vänta någon vecka med att prova kläder men det är något jag ser fram mot om måttbandet fortsätter att krympa :-)

Jennix
0

Kolla på kläderna, det brukar vara bäst! Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Aliki
0

Jag gör som Zepp och Mermaid ….trampar av och på några ggr…..fast jag bestämmer mig alltid för det lägsta budetOskyldig