Smal men har sug
jag ska inte gå ner mer i vikt men vikten fortsätter ändå neråt trots att jag har börjat lägga till mer kolhydrater. Imorse när jag vägde mig var det som högst 50,9kg och jag fick inte gå ner mer än till 52.Dock har jag börjat få mer sug - vilket jag verkligen OGILLAR. Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra… Äta mer protein? Jag äter redan så att jag är mätt och jag tycker inte om att äta mig proppmätt. Några idéer?
Lite nötter kanske?
Nötter äter jag redan men tack ändå
Prova lite mörk choklad.
#3 äter redan mörk choklad och har t.om lagt till lite bönor och kikärtor och även lågkolhydratsbröd med havregryn,sojamjöl och bovetemjöl. Mitt problem är att jag dricker mig mätt på vatten och då fylls min magsäck upp så snabbt och då orkar jag inte äta mer.Magsäcken har krympt så mycket under min viktnedgång så att jag inte får i mig tillräckligt med mat. Nu har jag plötsligt gått ner ännu mer till 50kg och sammanlagt 17kilos viktnedgång. Nu har jag ett bmi på 19,1 och är på gränsen till undervikt. Jag har också hormonstörnignar och får inte gå ner mer i vikt. Jag skulle vilja äta mat som kan stoppa viktnedgången (dock bra kolhydrater) men som inte ger mig sug. Jag har fått nog av sug och vill inte få tillbaka det.
Provat att lägga till mer grädde? Gör glass genom att mixa grädde och frusna hallon eller andra bär. Kan vara ett gott på kvällen i soffan framför teven.

Jag blir snabt mätt om jag dricker till maten därför har jag slutat med det. drick mellan eller efter måltider.
Tyvärr klarar jag inte av mycket grädde utan att få sug. Glass gör jag emellanåt men det blir att jag måste tvinga mig i det eftersom jag blir mätt så lätt efter måltider. Jag har börjat äta lite frukt för att stoppa viktnedgången men det är svårt eftersom jag inte vill få sug och samtifigt känner jag inte alltid för att äta och måste tvinga i mig.
För mig betyder sug att jag ätit för LITE fett och då kommer suget tillbaka som ett brev på posten. Värt att prova att öka på fettintaget plus lite kolhydrater så kanske du inte går ner mer i vikt?
Om du får sug ska du undvika: grädde och mjölkprodukter, nötter, mörk choklad + allt med socker i.
Försök att äta dig mätt på fett kött och mer fett! För lite fett brukar absolut leda till sug, och ju mer och oftare du äter t.ex. socker desto värre kan det bli.
Dom som inte har sug kan oftast äta mycker mer liberalt än vi som har problem med suget.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Det som är problemet är att när jag äter fett och kött blir jag mätt så snabbt så då kan jag inte äta mer utan då fortsätter viktnedgången så grejen e att jag måste lägga till mer kolhydrater men det måste vara sådan kolhydrater som gör att jag inte får sug.