Jockes matlagningsskola
Hahahahaha….vilken härligt galen hemsida. Älskar sådant*S*
Tack för uppiggande morronläsning
Helt underbart!!!

Jättekul matlagningsidéer! Här är en till:
Varm macka i mikron:
Bred smör på en brödskiva, lägg på en skiva rökt skinka, en skiva tomat och överst några skivor ost. Mikra tills osten har smält. Ta ur mackan ur mikron, ta fram varmluftpistolen och blås varmluft över mackan tills osten har fått fin färg. Obs, inget för LCHF:are eller mikroskrämda! 
"still lost in space and time"
Oj, det var avancerat odezza! :D

Kom på ett till:
Varm korv a la KTH (Kungliga Tekniska Högskolan)
Tag en varmkorv, koppla ledningar till varje ände, stoppa in ledningarna i ett 220V-uttag… grilla tills korven blir varm!
VARNING! Gör inte detta om du inte vet hur du ska undvika att själv bli grillad! 
En annan snabbis är potatismos gjord på pulver och varmvatten från kranen… Till detta serveras fiskpinnar tillagade i brödrosten!
*haha* En snabbis till- varmkorv läggs i en termos med hett vatten. T.ex på stranden/utflykten så hälls det heta vattnet över pulvermos i en plastbytta, och till det den då varma korven.

Ojojoj… den här tråden får mig att börja undra hur våra matvanor egentligen såg ut före LCHF! 

Jag väntar på ett recept hur man grillar fisk i en brödrost, för visst gjorde några estländska direktörer det ?
Hej!
Läste dessa hysteriska matlagningstips och kom också på ett recept:
Ravioli à la elementa
Ställ en ravioli-burk på element tills innehållet blivit varmt.
Öppna, rör om och njut!!
Mitt bästa recept för 3 år sen var att stoppa en portion snabbmakaroner i kaffefiltret i en kaffebryggare. Fyll bryggaren med vatten och knäpp på. När allt vatten gått genom filtret var makaronerna klara
Bara att tömma upp på en tallrik och äta med riven ost…
Min matlagning ser lite annorlunda ut idag *skrattar*
Saiva: Hahahahahaha!
Jag tror nästan inte mina ögon… Vilka gourmander det vandrar mitt ibland oss!! 

Nåt man också kan göra är att på bilutflykten ha mat med sig i gammeldags matlådor av plåt. Lägg dem ovanpå motorn och vips efter bara nån kilometer så är de varma och goa. Detta kan man använda sig av utan att äta onyttigt 
Te på kranvatten…
Numer pensionär i Nynäshamn

Margareta! Du ska då vara värst jämt 

Vadå te på kranvatten? Jag tar alltid kranvatten till mitt te… visserligen kallt, värmer det sedan i en vattenkokare… 
(Margareta, jag fattar att du menade varmt kranvatten!)