Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 906 ggr
Schnigel
0

Lite olika frågor om skolmat m.m

Hej! Har nu tagit lite om halvt sommarlov från LCHF.. skämms på mig.. så har käkat lite kolhydarter var och varannan dag.. (har gått upp 1-2 kg bara men ändåRynkar på näsan) och är vädligt besviken på mig själv för det men har svårt att börja igen, någon som har några smarta tips på hur man börjar igen? Är dessutom sugen på mat hela tiden även om jag precis har käkat och är rätt mätt, någon som vet varför? Käkar rätt mycket fett tror jag..

Har dessutom börjat skolan igen, och skolmaten är inte den bästa (lärarna käkar inte den änns) är dessutom lite småkräsen och käkar inte skolan kött och inte så ofta det vegetariska heler.. så finns inte så mycket kvar att äta än kolisar.. Någon som har något bra tips på vad man kan ha med sig till skolan och äta istället som kan vara istället för 2 mackor som jag förut tog med mig.

För övrigt har jag lite problem med frukosten.. Är inte alls van att äta fil till frukost och måste äta nåt till för att få ner det.. förut åt jag bacon, men har tröttnat på det, och nu äter jag biff men gillar inte äta kött så ofta och man tröttnar ju också på det. Så sista tipset för idag, lite olika vad man kan äta för frukost till fil.

Är dessutom äggallergiker så kan inte äta något med ägg i.

Hehe oj blev lite mycket frågor.. Tungan ute

Tack på förhand! Skrattande

Schnigel
0

Ik ._.

Tisdag
0

Inte ska du vara besviken på dig själv, det som är gjort är gjort… Nu är det nya tag. Glad

Det brukar ju alltid finnas sallad med vinegrette eller dressing till skolmaten, ät den och ta med dig oopsies med pålägg tex. Får man ta med sig matlåda? Kanske kan det vara en lösning.

Schnigel
0

Brukar äta salladen.. men man blir varken mätt eller piggare av den :( vad är oopsies? :o Mjo har funderat på att ta med matlåda.. men skulle bara vilja ha något litet med mig ^^

Tisdag
0

Oopsis är som en smörgås, sök på forumet så hittar du flera recept.

Schnigel
0

okaj ^^

Schnigel
0

Det är ägg i det >.o är allergisk mot det..

Schnigel
0

Det är ägg i det >.o är allergisk mot det..