Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 7455 ggr
[iovis]
0

Tonfiskomelett för 1 person

3 ägg

vatten/grädde

1/3 lök

1 lten burk med tonfisk i vatten (eller en ½ stor)

en matsked philadelfiaost

Knäck äggen i en skål. Blanda med några matskedar vatten eller grädde, salt och nymald svartpeppar. Värm en stekpanna under tiden. Stek lök och tonfisk en stund så löken blir mjuk och fisken varm. Häll på omelettsmeten och låt den stelna i pannan. Låt det gå på eftervärme. Klicka ut osten på omeletten. När du viker ihop omeletten vid servering smälter osten. Kan verkligen rekommenderas!

Annica38
0

Lite sent upptäckt kanske, men det låter supergott! Ska jag testa imorn till frukost!

Tyvärr så har jag nog bara en burk tonfisk i olja hemma (köpt i misstag), men det kanske går att låta den rinna av och kanske till och med skölja den lite?

MissMullig
0

Liten el stor tonfisk burk. Jag ahr inte sett att det finns olika storlekar på dem?? Minna burkarär på 120g fisk  netto 170g

Annica38 Är väll bara bra med olja isf vatten

Annica38
0

#2 Nja, vegetabiliska oljor är väl inte särskilt bra!?! Har svårt att komma ihåg vilka som är ok så jag brukar undvika allihop. Och jag saknar de inte heller!

MissMullig
0

Är det Veg olja så skall det vara olivel raps kallpressad. Jag todde det var fisk olja i. Har inte så stor koll eftersomjagalltid väljer i vatten då jag fått burkar i olja såm smakar levetrtran

Annica38
0

Jag har för mig att det står solrosolja. Och så har jag sett någon som var dubbelt så dyr som det var olivolja i.

MissMullig
0

oki dä är kanske den i vatten att föredradå så får man tillföra fett själv

Annica38
0

Ok! Eller om man har råd att köpa den med olivolja! Glad

MissMullig
0

Ja precise men jag är rädd den kan smaka tran har dåliga minnen av den

Sheena
0

Hittade oxå på denna omelett för ett tag sen men med tillägget en jäkla massa klippt dill på toppen.. Tungan ute Riktigt gott då oxå..!

MissMullig
0

Ja det sätter extra krydda på det hela. Gräslök med det har jag lite kvar av

[iovis]
0

De små tonfiskburkarna säljs oftast i 3-pack, i alla fall på Ica.

Ja, det är verkligen en superdupergod omelett. Även utan Ph-osten.

MissMullig
0

Ahha jag är ju stor köps människa så får kolla efter de små då. Är smidigare till omelett