Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 1599 ggr
raphanus
0

21-23 augusti i Stockholm!

Hejsan alla i närheten av Stockholm!

Jag var på Smaklust på Söder Mälarstrand idag. Det pågår i morgon och på söndag också. Inträdet är gratis och möjligheterna till provsmakning av allehanda mat är många. I ett kött- och korvstånd skröt de med att deras varor inte innehöll några tillsatser alls; det var bara kött rakt igenom. Jag kom just hem med whiskygravad renstek och en ost från Skärvången. Slurp!

Mcshep
0

Lyckost, låter verkligen gott.

Sugiyama
0

Jag ska tyvärr bort hela helgen, hade varit så kul att gå.

Jennix
0

Gud, så gott det låter!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

kaisakavat
0

OJ, ska man behöva slänga sig iväg med första bästa flyg.. Tungan ute

raphanus
0

Putt!

raphanus
0

Idag kom jag hem med bresaola, chokladté, björksav och granskottssirap.

Granskottssirapen var tyvärr en besvikelse. Granskott har jag ätit många gånger ute i skogen, men sirapsprodukten var sötad till oigenkännlighet. Det fanns ingenting i smaken som påminde om granskott.

Björksaven kunde fås sötad och smaksatt med citron eller naturell. Jag fick köpa ett tråg osötad sav för en och en halv släng. Jag ska provsmaka i morgon bitti. Min erfarenhet av björksav är att det är rena raketbränslet. Sist jag drack det sov jag inte på hela natten sen, men ändå var jag utan problem vaken och pigg hela dagen efter också!