Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1816 ggr
Heffipeffi
0

Antal måltider

I olika dieter talas det ofta om vikten att äta ofta, var tredje till fjärde timma. Jag är en av de som har svårt att äta frukost. I bland blir jag inte hungrig förrän på kvällen och i de fallen kanske det bara blir en måltid/dag.

Hur ser ni på detta?

Melindrea
0

Så länge du är mätt och belåten. Kanske kolla upp så att du inte får i dig för litet energi, men så länge du är mätt, äter en ordentlig måltid och inte känner trötthet eller andra symtom på energibrist borde det inte vara något problem.

missaz
0

En gång om dagen är väl ändå för lite tycker jag! Är själv sällan hungrig på morgonen, men ser till att få i mig mat MINST 2 ggr per dag, gärna 3. Ät lunch + middag i alla fall, och se över att du inte får i dig för lite mat överlag!

kikki64
0

Jag hade oxå jättesvårt med frukost innan  (då jag var lite större). kunde ha svårt med bröd o dyl  - kräktes nästan. (Vilket man inte gjorde på kvällen när man vräkte i sig nästan vad som helst) Men helt klart att jag nu mår mycket bättre när jag får i mej något på morgonen , man startar ju även förbränningen på det sättet. Försök att starta med något litet bara.

Kämpa på!

Diran
0

Det är ingen större fara, SSS säger tom att frukosten är helt onödig om man inte vill äta frukost. Att bara äta ett mål om dagen låter dock lite väl lite, då kan du väl inte få i dig mer än max 1000kcal?

(Önskar att jag sällan blev hungrig)
Har du provat att gå på en promenad på morgonen när du vaknar? Det kan ju sätta igång lite hungerskänslor.

Jennix
0

Jag äter så ofta som möjligt, för att jag tror det är bättre. Jag håller inte med de som tror att det är nyttigt att gå utan mat för länge, även om man KAN det.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Zepp
0

Anledningen till att man skall äta var tredje, fjärde timme är att man äter fettsnålt och därmed måste underhålla sitt blodsocker!

Man skall äta så ofta det passar en.. egentligen bara när man är hungrig.. fast jag föredrar att äta fett o protein till frukost om ändå inte så mycket.. för jag har märkt att om jag går för länge med att äta blir jag alldrig riktigt nöjd.. suget efter mer finns där hela tiden då!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.