Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2309 ggr
julia61
0

Turkisk youghurt

Hur mycket kan man äta av Turkisk youghurt….Blir det inte mycket kolhydrater?

Hur mycket brukar ni äta och vad äter ni sedan på dagen så det inte blir för mycket kolhydrater?

Wtn3
0

Beror på hur mycket du har tänkt äta, hehe. Turkisk har väl runt 3.5 procent kolhydrater? Jag äter grekisk (5.3% kh) i form av tsatziki 2-300 gram per vecka ungefär, det blir inte för mycket kolhydrater för mig. På grönsaker och fetare mejerier hamnar jag på 15-20 gram dagligen, och min övre kolhydratsgräns är på 30, så även om jag skulle äta 100 gram yoghurt dagligen skulle jag inte nå övre gränsen.

julia61
0

Hmm, brukar skriva in i Minmat och där står inte Turkisk Youghurt, satt in den på mina egna, men det verkar bli fel…

Jag äter ungefär 15 - 30 kolhydrater per dag iblan mindre…

Tycker om att blanda lite hallon i yoghurten o lite ynka grädde….Skäms

Ja, jag gillar sött ännu, kommer nog alltid att göra det.

100 g är väl 1 dl? Det är nog mer i min tallrik, hoppsan!Glad

Wtn3
0

Okej, ja jag äter inte yoghurten som frukost/del av en efterrätt, bara i sås. Tar man i tallrik kanske det blir mer. Du kan ju prova att ta mindre yoghurt och mer grädde, blir det för löst kanske du kan ta lite creme fraiche också.

julia61
0

Ja, det funkar nog bättre, brukar mest äta bacon o ägg, men ibland blir jag lat……Skäms

Agneta2006
0

julia61, prova att sätta riven kokos och strö kanel ovanpå. Absolut inte lika gott som bär men åtminstone bättre smak än helt naturell.

julia61
0

Ja, det låter gott! Tackar