Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1903 ggr
ValiumDays
0

Fakir och ketos?

Hej!

Jag har sedan i måndags ätit LCHF, och jag trivs riktigt bra. Har läst era tips här i forumet och vill därför tacka er så mycket för dem. Har dock en liten frågande gällande "fakirmat" och just begreppet "fakir"?

Tänkte dessutom passa på och fråga om Ketos, när hamnar man i det? Jag vet alltså vad det innebär, det jag undrar är vad maxintaget av kolhydrater är? Har nämligen hört max 20 g från vissa och sedan max 50 g från andra, eller är det rent ut av individuellt?

mvh

[Pennylane1]
0

föra att hamna i ketos är det  inte max 20 utan allt mellan 60 och 100 som jag hört.

edit kollade just i Vanliga frågor och svar här i trådarna, högt upp, som rekommenderas att man läser igenom som ny, där står faktliskt 100 - 150 gram

ValiumDays
0

Tack så mycket! Ska kika på dem :)

Zepp
0

Skaldeman myntade begerppet fakir.. då äter man bara kött o fett.. väldigt ensidigt blir det.. därav fakir.. självplågare!!

Det är ett knep man kan ta till när man hanat på en platå.. eller om man vill undersöka om det är något speciellt livsmedel som hindrar viktnedgång.. då fakirar man ett tag,, sen lägger man till ett livsmedel åt gången!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.