Keso, inte fet
Jag undrar var Keso kommer in i en LCHF diet? Den är ju verkligen inte fet! Är det tänkt att äta i stället för kött o ägg?
//Fat makes Me fit//
Keso har väldigt lite kolhydrater, därför är det LC. HF får man väl tillsätta på annat sätt (blanda keson med grädde eller äta något fett till).
Kyckling och många sorters kött är inte heller fett, men det äter vi ju mycket av. Fett kan tillsättas.
Det är väl många som inte äter Keso också? LCHF är ett brett begrepp, alla äter inte samma saker.
Jag tycker inte man ska äta mjölkprodukter ISTÄLLET för fett kött utan det ska vara ett litet tillbehör.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Allt man äter behöver ju inte ha en hög fetthalt heller. jag som tränar rätt mycket tycker att keso med bär och nötter är ett utmärkt mellanmål, eller keso med vispad grädde som en a la malta-dessert. Gott i omeletter och gratänger - mat skall vara kul och mumsigt! :)
- - -