Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2397 ggr
alicia80
0

sill på burk?

Jag älskar sill och tror att det skulle bli den perfekta frukostmaten för mig. Men alla sillburkar innehåller så mycket socker.

Någon som vet en sill (på burk) som inte innehåller socker? Jag har tidigare sköljt av den men är osäker på hur mycket den kanske redan sugit i sig av sockret. Någon som vet?

Jag äter inte kött och börjar tröttna på makrill i tomatsås och tonfisk till frukost varje dag.

maxiq
0

Det finns något som heter Inläggningssill som man får lägga in själv i något nyttigare. Hur man gör det har jag dock ingen aaaaaning om…

Obestämd

Taktur
0

Titta under inlagd sill på fiskrecepten skrivet 21/4 av kolis

Zepp
0

Man jkan lägga in sill själv utan socker.. men tänk på att sockret även fungerar som konserveringmedel så man bör inte förvara sådana inläggningar någon längre tid!!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

alicia80
0

oh tackar!! Glad

frukaos
0

Jag tar lite sill ibland på en skiva flatbröd (3 gr kolisar). Tror att sillen är heter Skärgårdssill eller nå't (sillbitar i en vit krämig romsås). Det är i alla fall Abbas och innehåller 8% kollisar. Jag har inte räknat ut hur mycket "mackan" ger totalt men det blir kanske 4-5gr kollisar.

Det är inte perfekt vilket jag är medveten om men efter en mugg äggmjölk är det så himla gott med en kopp kaffe och ovanstående. Jag har inte märkt någon förändring i viktnedgång eller så efter att jag började med detta lyx.

alicia80
0

mums va gott det låter!! vad är det för flatbröd förresten?

frukaos
0

Det är Kavlis Flatbröd som jag äter emellanåt.

Länk

sia1348
0

Jag äter Abbas Franska löksill som godis…den är så himmla god..

Jag tror att den är för söt att vara riktigt bra LCHFmat..