nybörjare
Hej allihopa, jag heter Bubblor och ser också ut som en. Klotrund menar jag. Efter många år av stor övervikt, olika bantningsmetoder och minst lika många misslyckanden ger jag mig nu i kast med ett nytt projekt, att i största möjliga mån undvika kolhydrater.
Det verkar lite krångligt för mig att hålla isär de olika sättens namn, men jag tänkte mig att göra så här: Första veckan: inga kolhykrater, eller i alla fall ytterst lite. Andra veckan: lägga till lite ovanjordgrönsker. Tredje veckan: lägga till lite rotsaker. Därefter: inrätta mitt liv efter detta.
Låter det OK?
Kram till er alla men mest till Maja 52 som visade mig den här sidan.
Välkommen hit och lycka till! Glöm inte att äta mer fett för att ersätta energin från de borttagna kolhydraterna.
Hej och välkommen!
Jag skulle rekommendera dig att göra precis tvärtom och med längre tidsintervaller. Minska alltså på kolhydraterna lite långsammare än du planerat, så minskar du också på övergångsbesvären (från kolhydratdriven till fettdriven kropp).
En bra början är att läsa Vanliga frågor och svar, en grupp som är fastnålad till vänster här, så du förstår vad som händer i kroppen när den är fettdriven och varför.
Skippa rotsakerna första året/halvåret totalt.
Kör på fet fisk, fett kött, fågel, smör, grädde samt ovanjordsgrönsaker.
Vänta minst 3 månader innan du utvärderar kosten och kroppens reaktioner. Du har plågat den förut med diverse svältperioder och det kommer att ta tid att läka. Var beredd på att den kan reagera genom att lagra in energi några veckor här i början. Det kan synas på vågen som plusvikt. Viktigt är då att veta att muskler väger mer än fett. Detta är en hormonbalanserande kost som bygger muskler. Mitt råd är att du mäter olika delar av kroppen ungefär en gång i veckan och stoppar undan vågen.
Välkommen och Lycka till!
Hej och välkommen! Läs gärna om vanliga frågor och svar, det finns många tips där.
Annars kan jag säga direkt att du kommer att få olika tips från olika människor. Alla ger råd utifrån vad som funkat för dom och olika funkar för olika. 
Så bli inte avskräckt om du får motsägelsefulla råd…
Har du mycket att gå ner i vikt så räcker det nog inte med tre veckor. Lågkolhydratkost är inte en "rasa-i-vikt"-diet utan mer en livsstil.
Det kan ta tid för din kropp att vilja släppa på fettet, speciellt om du har bantat eller svält din kropp tidigare.
Lycka till!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Tack för svaren, jo, jag har tänkt att detta skulle bli en livsstil. Jag har hållit den här dieten under en vecka innan jag steg på vågen, då blev jag galen av glädje för jag hade gått ner 2,3 kilo. Idag kunde jag inte låta bli att väga mig, då hade jag gått upp 7 hekto, då dök mitt goda humör all världens väg.
Fast jag är rätt glad ändå. Jag trodde inte att jag skulle kunna leva utan bröd. För att inte tala om potatis och pasta, men det var inte svårt.
Däremot var det härligt att inte räkna kalorier, bara se till att det var ett minimum av kolhydrater i födan. Jag har ätit en del grönsallad som jag blandat med majonäs ganska mycket ägg, bacon, hamburgare som jag köpt frusna och stekt hemma alltså. 

Börja med 5%-regeln.. den är lätt att föja.. altså köp alldrig något med mer än 5 gram kolhydrater per 100 gram vara!
Sen handlar det mycket om att lära känna dina hunger/mättnadssignaler!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ställ undan vågen och använd måttband i stället, vågar är inte alltid att lita på för det kan diffa på hur man står på vågen. Jag har inte vägt mej på flera månader men märker på kläderna att det går åt rätt håll. Nedan har du lite hjälpmedel, Om du använder minmat och relaterar till här är det lättare att få hjälp
Lycka till

Välkommen & lycka till