Bröd som ser ut och smakar som bröd
Min son saknade ett bröd som smakar bröd och inte bara ägg eller ost, har provat en massa olika, men den här fungerar bra.
valles bröd
3 ägg
50 gr smält smör
1 dl grädde
1,5 tsk bakpulver
1/2 dl fiber husk
40 gr Bake Pro (2 gr kolhydrater)
Smält smöret, blanda i grädde och ägg vispa ihop, rör ner bake pro, fiberhusk och bakpulver.
Häll den på ett bakplåtspapper (släta ut den platt) och grädda den i 175 grader tills den fått fin färg.
Dela den i 4 bitar.
Kanske någon kan räkna ut exakt näringsvärdet?
Vad är bake pro?
Var köper man bake pro?

Vad kan man ersätta bake pro med?

Jag gör mandelbröd, smakar inte ägg:
Vispa 4 äggvitor fluffigt och blanda i 3 dl mandelmjöl. smält lite smör i botten av en ugnsform och häll i smeten, grädda i ugn, ca 200 grader i 15-20 minuter…det ska bli lite färg på ytan bara…Blir gott och saftigt!

Prova "lembasbröd" - jättesmaskigt! Recept finns här på sajten!
Om man har mandel i brödet, får man inte akta sig väldigt för uppgång då? Eller fungerar inte mandel på samma sätt som nötter?

Hej
Här kan man beställa bake pro. http://www.shopping4net.se/Kosttillskott/Protein/Bake-pro.htm
Vi har prövat baka med mandel mjöl, men vi gillade inte smaken.
Håller på att exprimentera på en bra limpa.
Bake Pro innehåller 100% vassleprotein som ger högre insulinpåslag än rent druvsocker. Ur LCHF-synpunkt är det nog till och med bättre med vitt mjöl än med vassleprotein.
Intressant det här, jag skulle verkligen vilja ha reda på mer. Någon skrev innan att det var OK bara man tillsatte grädde eller annat fett eftersom det bara är protein

blodsockret är stabilt, har dubbel kollat. testade dubbla receptet, och hällde den i en limpform, utmärkt resultat, sänkte lite på ugns temperaturen, höjde den till 175 på slutet.
Det är 2 g kolisar per 100 g i bakepro.
Testa ni som saknar ett riktigt bröd, snabbt enkelt och gott.
Här har dom bra pris på Bake pro http://mmsports.se/product.php?productid=1291&cat=0&page=1

Jag glömde att nämna att jag är diabetiker, så jag har kollat blodsocker värdet före och efter att jag ätit av brödet. jag behöver inte ta insulin efter att jag ätit det till frukost. Min son kör ca 20 kolisar/dag.