Hos homeopatdoktorn
Idag har jag sökt min homeopatdpktor för att mina fötter ät lite svullna. Ville bara höra om hon hade något vätskedrivande, men hon ville ha dit mej för undersökning. Hon kollar blodet och gör en blodanalys. För 1,5 år sedan när jag var där, så visade blodproverna kristaller (gifter) och att lederna var påverkade. Idag så var röda och vita blodkroppar superfina och kroppen var avgiftad. Efteråt så berättade jag om LCHF och att jag har ätit det i snart ett år. Då förstod hon att det var så mycket bättre blodprover. Ang vatten i fötterna, så skulle jag äta lite mer salt sill och saltgurka och så fick jag en homeopatmedicin, som skulle sätta igång njurarna. Ang mina mediciner, så ansåg hon inte att de var bra för kroppen, men de får ju inte rekommendera att man slutar med någon medicin.
För många år sedan blev jag ordinerad Zolift mot panikångest, men den har sedan bytts ut mot en "likvärdig, billigare" variant och enligt denna läkare, så är de här "nya" medicinerna inte annat än piratkopior och alltså har de inte genomgått någon forskning. Mitt Blodtryck var 125/80, så nu skall jag nog minska på BT-medicinen och se om jag klarar mig med mindre doser.
Jag tror att min kropp blir bättre och bättre på den här maten.
Vet du att homeopater ibland har en ockult utbildning. Deras mediciner som är potenserade (potensierad?) verkar på eterkropp, astralkropp etc. Om de ordinerar en medicin med potenseringen D30 eller högra rekommenderas en ockult utbildning.
Det är ren hokusbokus, men kanske har det en placeboeffekt.
Säger detta bara för att jag själv upplevt "mörker" och obehag i samband med detta….. en liten varning alltså.

Vätskeansamling i kroppen kan komma av dina blodtrycksmediciner. Gå till din vanliga läkare också och diskutera utsättning eller byte…
Min katt har fått homeopatpiller mot både urinvägsinfektion och en haltande tass. Med jättegoda resultat som följd. Inte inbillade väl katten mig att hennes åkommor försvann?
Johoodå, Poly, katter har ett livligt fantasiliv. Min grannes katt tror den är en vakthund 
Så skönt att du fått hälsoförbättringar med LCHF kosten. Homeotbehandling har jag ingen erfarenhet så jag avstår att kommentera det. Ha det bra.

Kul att läsa att du blivit bättre med lchf kosten. Vad gäller homeopatbehandlingen så spelar det ingen roll VARFÖR det hjälper så länge du mår bättre.
Lycka till
#5 HAHA
Härligt!
förstår att du går till en homeopat då "vanliga" läkarkåren suger. All botemedel finns i naturen.
ayurveda för livet

#2 Kan Du förklara lite mer.
"min" homeopatläkare är utbildad både som homeopat och naturläkare. Ca 6 års utbildning i Göteborg och Uppsala. Jag vet att hon har hjälpt många andra, och bl.a en av mina väninnor, som hon rekommenderade att dra ut en tand, som hon påstod, att det fanns en inflammation under. Tandläkaren kunde inte se detta på röntgen, men min väninna stod på sig och fick tanden utdragen. OCH visst, det fanns en infektion under tanden.
Jag kommer att ge henne en chans.