Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 2492 ggr
julia61
0

Osäker på mängd kolhydrater per dag

Jaha, nu känns det skakigt igen!! Jag tror jag brukar ligga på mellan 9 - 20 kolhydrater per dag i min mat.

Lägger in det jag äter en dag och tar totalen sedan. Rätt eller?

Får fram kolhydrater per dag, men funderar på om jag gör rätt att äta ungefär så här många per dag. Behöver gå ned en hel del men vill ta det lungt. Har lchfat sedan februari i år och gått ned ca 12 kilo…

Vet ju att jag går ned men blir mellan varven osäker, försöker hitta den gyllene mellan vägen om ni förstår.

Vill inte dra ned på för mycket tex grädde…Annars äter jag ägg, bacon, kött, sås och väldigt lite grönt. Dricker vatten och lite läsk light då.

Är jag sugen så gör jag nått lchf gott och äter det då.

Hur många kolhydrater äter ni per dag?

Zepp
0

Ändra för guds skull inte på något som fungerar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

AnnaLundgren
0

Instämmer med #1, varför laga det som är helt?

julia61
0

Ja, men då man läser runt här är det många som slutar med grädde, cremé fraiche osv.

Men jag tror att jag fortsätter som jag gjort och tar dagen med ett leende och fortsätter att gilla läget med lchf och gräddenSkrattandeFlört

Wtn3
0

Så länge det pekar neråt finns ingen anledning att ändra något, vänta med det tills om du skulle hamna på en rejäl platå. Personligen äter jag 15-20 gram om dagen vanligen, men det kan bli plus minus 10 gram då och då.

julia61
0

Ja, jag har sånt besvär med hormonerna mina en viss tid i månaden, då svullnar både kropp och hjärna och då blir jag osäker på viktnedgången eller om det går uppåt!!

Men åker alla på en sådan här platå och kan man vänta ut den?

Gubben min har tappat 20kilo på samma tid som jag tappade mina 12, Rynkar på näsanFast jag är ju glad att han mår så bra och är en tapper man!!Hi,hiSkrattande

Mervi
0

Män tappar oftast sina kilon snabbare och lättare. Tyvärr.

Ändra inget utan kör som du har gjort hittills. Ändrar gör man när det stått still en längre tid.

Jag har ätit LCHF över 4 år och tagit bort grädden då den triggar mig och hindrar viktminskning och kan tom. göra att jag går upp.

Men ha tålamod och fortsätt som hittills.

Till en platå kommer man alltid när man bantar, det hör liksom till.

Kroppen behöver ta en paus och anpassa sig till den nya vikten innan den släpper fler kilon.  Att vikten står still en eller två veckor är inte platå. Speciellt kvinnor får sådana perioder pga hormonerna, det du skrev själv om.

Lycka till!

Aniara4
0

Jag är en av dem som i alla fall försöker dra ner på grädden. Det beror på att jag stått helt still i över ett halvår (efter att tidigare ha gått ner 20 kilo på ett drygt år), och eftersom jag fortfarande är rejält överviktig.

Men för dig funkar det ju, så då finns det ingen som helst anledning att ändra på nåt!

dufva
0

En maskin som fungerar väl behöver man väl inte repareraFlört

Det är nära nog idealiskt om man hittar ett sätt att äta där vågen pekar svagt nedåt hela tiden samtidigt som man mår bra och känner sig nöjd.

Varje dag blir det ju lite bättre än den föregående och man hinner anpassa sig till den nya "kostymen"

När/om du hamnar på en långvarig platå kan det vara dags att börja skruva på saker och ting Glad