Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1768 ggr
en74a
0

Så spännande!!

Efter att ha fått två barn stannade kilona kvar på kroppen. Magen försvann men vikten bestod. Suck!  Testade en pulver diet och gick ner 10 kilo, gick sen upp 5 igen…

Men häromdagen hade jag besök. Jag har inte träffat denna kvinna på lite drygt ett år och hon hade ju försvunnit…!?? 18 kilo *poff*! Så häftigt! Och hon hade ätit LCHF-kost!

Direkt efter hennes besök satte jag själv igång så detta är min tredje dag. Är inte ett skvatt skeptisk även om det känns suspekt att äta fet mat, det är man ju knappast van vid. Men ojojoj, vad man håller sig mätt länge och vilken GOOOD mat man får äta sen då! Funderar på vilka minus det finns med dieten och jag som älskar kaffe kommer på 1. Jag vill ha socker i kaffet… =( Kan man ta suketter?

Wildrat
0

Ja du kan använda suketter men risken finns att du underhåller ett sötsug. Du får testa. Sen kommer dina smaklökar att ändras lite så sött helt plötsligt smakar jättesött, testa då att sluta med suketterna.

Tisdag
0

Välkommen hit. Glad 

Lycka till, och ja, socker/sötsmak är en vanesak, så du kan vänja dig av.

en74a
0

Tack!

Jag drack kaffe utan socker i 2 månader för att alla säger att man vänjer sig men varenda kopp smakade illa så efter 2 månader började jag igen. =( Detta var dock ett par år sedan så kanske ska man testa igen…

Mervi
0

Välkommen hit och lycka till!

Zepp
0

Den främsta nackdelen med kosten är att du kommer att betraktas som suspekt, för att du äter fett.. om du går ner i vikt och förklarar att det beror på att du äter fett anses du vara ett hopplöst fall av fettförgiftning.. börjar du sen på grund av din framgång missionera om LCHFs förträfflighet kommer du att anses vara ett levande exempel på att hjärnan dör utan kolhydrater.. så du vet vad du har framför dig!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.