Första dansen med LCHF
Har kört LCHF igen i drygt 2.5 inte så länge alltså.
Har varit väldigt stillasittande de senaste 2 månaderna pga en inflammation i en lår muskel, har knappt kunnat gå ut med hunden, än mindre dansa.
Men syrran och jag var ute igår, jag åt lite extra kolhydrater i form av nötter och så, men såg till att få i mig mkt protein och fett också.
Det jag åt hann tydligen inte lägga sig ordentligt för efter de första 2 bugg låtarna mådde jag så illa att jag var säker på att jag skulle kräkas.
Detta är blandning av att jag ätit för nyligen plus min otroligt dåliga kondis från att inte ha kunnat röra mig mkt.
Tog det ganska lugnt, körde med foxtrot än bugg igår men efter pausen och mer dans så kändes det mkt bättre, var lite nervös för mitt låga Blodtryck, men det gick utmärkt. Drack MÄNGDER av vatten, mer än valigt, men det var mkt pga att jag hade tagit SB12 som gör mig super torr i munnen (ni vet den dåliga andedräkten som kommer i början av LCHF hehehe)
iiii.. va kul en till dansare här alltså, visst är det superhärligt:)
senast jag dansade fick jag en armbåge i ögonbrynet innan sista dansen, grrr;) så jag har haft en snygg blåtira som skiftat i regnbågens olika färger under veckan. men nu är jag som ny igen;)
dansar du i Gbg nånting?
jag har som tur är inte (vad jag vet eller hört?!?!) haft problem med andedräkten, hade varit jobbigt när man dansar. men däremot har jag gått UPP av lchf, och det gör ju inte att jag känner mig smidigare på dansgolvet precis, humpffff!

Åh! Kul med fler som dansar! :D
Jag dansar i jönköping med omnäjd, tyvärr aldrig varit i gbg och dansat, vet att det är bra band som spelar på lisebergs hallen många gånger. :) Och bra folk. :P
Skönt att dsu sluppit andedräkten, jag får en skarp ammoniak lukt som är hemsk. Kör med tuggumi, SB12 och någon anderdräkt tablett som jag köper på nätet som är bra. :P
Surt att du gått upp i vikt! Sist jag körde LCHF förlorade jag flera centimeter, vet dock inte hur mkt i vikt eftersom jag inte väger mig.
Fy vad jobbigt med blåtira! Men skönt att du inte spräckte ögonbrynet, det hade inte varit roligt! 
Jag rekommenderar att du använder Listerine utan fluor istället, då SB12 inte finns utan det råttgiftet.

Spänn av, lite flour så länge man inte sväljer det är inget att hetsa upp sig över. Eftersom man på naturlig kost inte får någon karies försvinner dock poängen med flour, men det är inte så att man dör om man fortsätter använda det.
#4 Dagligt intag av fluor kortar ner livslängden med flera år, så jag tycker det är viktigt att informera om riskerna då många inte känner till dem.

Det är långt ifrån bevisat, och dessutom bygger det på dagligt intag hela livet, dålig andedräkt på denna kost är övergående. Och hur mycket man får i sig genom kranvatten ska vi inte ens tala om.
Om jag minns rätt så levde människor upp till 5 år kortare i områden med naturligt höga fluorhalter i vattnet, menar du då att industrifluoret skulle vara ofarligare i högre doser? Jag är dock inte säker på att #0 kände till att fluor är giftigt, så jag informerade om det. Sant är ialla fall att om man äter en hel tub med fluortandkräm så dör man en mycket långsam och plågsam död, så visst kan man dö av fluor det är nästan lika giftigt som arsenik.

Nej, industriellt flour är inte bättre, men vi får i oss det, och några indikationer på att den som dricker kranvatten men undviker flourtandkräm/munskölj skulle leva åtskilligt längre än den som både dricker kranvatten och sköljer munnen med flour har jag inte sett.
Här finns mer info om fluorets påverkan på hälsan. Bara för att du inte känner till det behöver det inte vara ofarligt, förr i tiden åt man ju på blytallrikar för man inte visste bättre och de dog tidigt men trodde inte att blyet var orsaken. Bly är för övrigt inte lika giftigt som fluor, så det vore bättre med blytandkräm än fluortandkräm.

Vart har jag sagt att flour är nyttigt? Jag säger att den mängd man använder vid tandborstning och munskölj inte kommer ta död på oss, visst, vill man vara puritanisk och undvika precis allt som har minsta indikation på att vara farligt så får man väl vara det, personligen tror jag att det är farligare för hälsan och välbefinnandet att gå och oroa sig för allt osynligt gift i världen än att använda munskölj.

Oj, tänkt vad som blev av med min tråd om att jag dansat! haha.
Alltså. Jag försöker läsa på om saker innan jag ratar det, jag har blivit tillsagd att tugga tuggumi med flour från apoteket och använda tandkräm med mer flour eftersom jag har problem med tänderna, alltså att jag väldigt lätt får hål. Jag tror inte ens denna kosten kommer att hjälpa så pass mkt att jag inte kommer att behöva bry mig om flour.
Dessutom har jag några gånger fått burkar med flour tabletter, borde inte tandläkare veta om det är farligt?

#12 Jo, det tycker man, likväl som de borde veta att kvicksilver inte är så nyttigt heller,
#13 jag blev rätt chockad sist jag var hos min tandläkare som luftade sin åsikt om att kvicksilver inte var farligt (!?!?!) lät som att han mest var irriterad på överdriven skräckpropaganda.
men nu får han väl inte använda det längre, och jag har heller inga hål tack o lov. annars är han en bra tandläkare, men jag kan inte begripa hur han kan tro att det inte är farligt att stoppa kvicksilver i tänderna!
som så mkt annat är det svårt att veta.. tandläkaren säger att fluor är toppen (de borde ju veta av erfarenhet åtminstone), men av andra källor hör man att det är livsfarligt (beroende på dos såklart).
nu är det väl inte många som käkar tandkräm, men man kanske tar upp det genom slemhinnorna i munnen ändå?
ja, sorry Diran - nu dansade tråden över till fluorets vara eller icke vara;)
Jag måste vara petig för att kompensera mitt tidigare leverne. Flour får vi i oss alldeles för mycket vare sig vill det eller ej, men då är det ju extra viktigt att minimera det intag som vi kan påverka. Jag skall även skaffa mig ett bättre vattenfilter än det jag har nu för att minimera fluorintaget då vattnet där jag bor är extra fluorrikt.
#15 vill du köpa min vattenrenare? =)
har en fin en från nikken, som ny. har ej plats med den tyvärr.
Klarar den att filtrera fluor?
ja det borde den göra.
gå in på nikkens hemsida och läs om vattenrenaren (jag har även vattenvirvlaren)
nikkenwellbeing.se
produkter/miljö/levande vatten/ PiMag vattensystem
hittar inget på den sidan om den filtrerar bort fluor, men maila nikken om du vill vara säker.
Tror inte den kan filtrera bort fluor det brukar behövas specialfilter till det.
jaus - men maila eller ring nikken så får du besked. det ska va rätt bra grejer de har (jag la iaf ut ett antal tusenlappar) och jag tror faktiskt att den fixar fluor. ha d bra!