Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 771 ggr
navarro
0

Kan någon förklara vad som händer?

For nagra veckor sedan togs det upp ang frukt har i sajten och jag fragade ang kiwifrukter, som jag hade i kylskapet och inte visste om jag skulle ata upp eller ej. Nagon pastod att det gar att möra kött med kiwi och igår försökte jag med kycklingfileèr. De blev möra och goda med en liten fruktsmak, men jag, som har mått sa bra, har haft en natt med en massa problem. Forst vaknade jag och hade hjärtklappning som aldrig förr, sen började jag svettas, trots att jag bara har 12 grader i sovrummet (sjalvvalt for astman) sen har jag matt daligt och det varsta av allt, har gatt upp +1.0 kg sedan igar. På nagot satt blev jag battre efter ett glas vatten och mina tva Omega3- kapslar. Men nu vore det bra att veta om detta tyder pa överkanslighet mot kolhydrater, som Margareta brukar skriva om? Jag åt inga andra frukter och bara lite blomkalsmos till kycklingen.

odezza
0

Vet inte om jag kan svara på det egentligen… du får se mitt svar som funderingar, och inget annat… men jag har svårt att tro att det skulle bli så mycket kolisar av att möra kycklingen med kiwi. Däremot vet jag att kiwi innehåller enzymer, och därför inte går så bra ihop med grädde, grädden skär sig… jag antar att det är enzymerna i kiwin som också gör kött mört. Så min tanke är att det kanse är enzymerna, eller enzymernas nedbrytningsprodukter vid mörningen, som du har reagerat på…?

"still lost in space and time"

navarro
0

Tack Odezza, jag gjorde ju en god graddsas och det att gradde och kiwi inte gar ihop, hade jag ingen aning om.

Lillianna
0

Jag kan inte heller svara på varför du reagerade som du gjorde, men ska ge dig min alldeles nyvunna erfarenhet av kiwi.

Vi pratade ju om frukt för ett tag sedan och nu förra veckan provade jag att frossa i frukt och sen vänta 3 timmar innan nästa mål mat. Om jag åt frukt före någon mat väntade jag 30 minuter. Jag har svårt att vara måttlig med frukt så det blev tex 3 klementiner och 2 sharon åt gången eller nåt sånt.

Så här långt kan jag säga att det fungerade inte med banan eller kiwi. Magen blev superspänd och pruttig som bara den några timmar senare. Ingen smärta direkt men obehagligt att lukta så illa *s*

Kanske är det något i kiwi (och banan) som inte riktigt funkar ihop med alla magar. 

/Lillianna

~ Lillianna ~

magma
0

Lilliana: har en fråga kring det du skrev om fruktätandet. Antagligen så fattar jag bara trögt- behöver lite klargörande! Du skrev att du åt frukt och sedan väntade 3 timmar till nästa mål mat. Men sedan också att om du åt frukt så väntade du minst 30 minuter tills du skulle äta mat. Hur menar du?

Generad