Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1399 ggr
TantRafa
0

Gamla ätar-takter sitter i!

Igår var en alldeles ypperligt usel dag. Vaknade mitt i natten med migrän och var helt utslagen till framåt eftermiddagen till.

Då åt jag rostade mackor. Sen åt jag en glass. Sen åt jag pizza(vesuvio med massor av beasås) från byns pizzeria. Sen åt jag en glass. Och en nektarin. Och ett päron.

Jaja. Så kan det väl få vara ibland. Hänger inte upp mig speciellt på frosseriet.

Men idag… Fy. Illamående, megasvettningar, darrig och skakig. Lite ångestladdad. Känns nästan som om jag är bakis.

Blev bjuden på grillbuffé idag, massor av gott grillat kött och goda såser, alla högfeta.

Perfekt för att komma på banan igen.

odhumbla
0

Känner igen det där, migrän triggar igång mitt socker sug av någon konstig anledning… helt plötsligt har man ätit massor med socker utan att egentligen tänka på det. (förut var jag tvungen att äta goids, för det lindrade min migrän var min ursäkt, den sitter i än i dag)

låter kanon att så snabbt vara på banan igen (O: då spelar avstegen ingen roll, jag resonerar som så att ibland händer det saker i livet som gör att man gör avsteg oplanerat, å inte gör det något så länge man inte fortsätter, det är juh "tur" att man blir så jäkla bakis efteråt bara, det får iaf mig att inte bli så sugen på fler avsteg!

hoppas du mår bättre snart!

TantRafa
0

Jatack, det börjar så smått rätta till sig, även om jag känner mig lite off.

Lustigt, jag läste ett inlägg om sockerbaksmälla strax efter att jag skrivit mitt!

Mysan59
0

OJ det var inte lite heller! Flört

[bittek]
0

Det där med migrän och socker stämmer in på mig med! Nu är iofs anfallen i stort sett obefintliga (efter att jag började med lchf). Dock är jag nybliven linsbärare, och det har gett mig några anfall på sistone.

Och jag vill inte bara äta sött efteråt - jag bli jättekissnödig också!