Svininfluensavaccin??
Hörde på radion igår att gravida skall få vaccin i första hand tillsammans med andra "riskgrupper" gamla och sjuka!!!
Personligen så tänker jag inte ta något vaccin, men min dotterdotter är gravid, och antas rådas att ta detta vaccin. Jag tror inte att det är bra, men vågar inte avråda henne. Vill bara har några tyckanden.

Eftersom barn inte bör ta vaccinet så har jag väldigt svårt att se hur det kan vara bra att ge det till mödrar med små foster i magen….
Men den info som gått ut tidigare i pressen är ju att äldre redan har ett bra immunskydd, liksom små barn, så det är en annan grupp - ungdomar - som är i riskzonen. Jag blir helt förvildad av all motstridig debatt i denna fråga. Dessutom undrar jag varför reglerna för just svininfluensa är annorlunda än från "vanlig" influensa som ju kommer varje år. Och - OM man nu är sån att man vill vaccinera sig, ska man vaccinera sig mot båda influensatyperna????
Jag bloggade om detta häromdagen…

Tack för Era svar. Här gäller det att tänka och ta beslut själv. Media och "kunniga" vet jag inte var jag har. Pengar spelar in här har jag förstått.