Kolhydrater och fett
Har för mig att jag någonstans läste att man inte ska äta kolhydrater tillsammans med fett. Stämmer det?
OM jag nu vill ta en eller två av mina hemma-gjorda-tomater -> NÄR ska jag då äta dem? (Fakirar annars)

Äter man kolhydrater höjs blodsockret, och insulin frigörs, insulin blockerar fettförbränning, vilket leder till att både socker och fett från kosten lagras som kroppsfett, så ska man äta kolhydratrikt måste man hålla ner kaloriintaget rätt rejält för att inte gå upp i vikt, förutsatt att man har effektiv fettlagring, vilket de flesta rejält överviktiga har. Minst skada gör kolhydraterna om man äter dem i slutet av måltiden, en stund efter fettet och proteinet, men tomater är ingen sockerbomb precis, de kan man äta med den vanliga maten om man inte är superkänslig.

Okej tack.
Funderar på att även ta med min tomater och ha som "kaka" till kaffet på natten då jag jobbar. "ALLA" har kex, kakor eller godis med sig. Just nu äter jag inget men det blir lite …. trist. Kan kanske ta några tomater då. Gurka borde väl oxå funka. Bara för att ha något då "knaper-suget" gör sig påmind. Är inte SUGEN-sugen på kakor eller godis men ajg kan bli sugen på själva "handlaget" (ta en bit - stoppa i munnen - tugga - ta en ny bit) Antar att det är så som en del rökare beskriver - att de vill ha något i handen ….
gurka är mycket mindr kolisar, så det är bättre men lite tomat kan man ju äta som Wtn skriver. Jag äter ofta gurkskivor som kex med nån bra skaldjursröra eller god mjukost på, bra fika"bröd"

Jag äter tomaterna till maten och tar en rejäl skiva ost till kaffet!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

OST - det har jag helt glömt!!! DET kan jag ju naturligtvis ta till natta-kaffet!!
Men jag "måste" äta mina tomater - fast bra några stycken ….