Low Carb bröd
Hej!
Jag har själv slutat äta bröd för ett år sedan men jag funderar på Low carb bröd till familjen. Tyvärr finns det nästan bara i Stockholmstrakten att köpa. Det går att skicka efter men det blir dyrt med frakten!Har någon av er provat det? Är det gott?För dej som inte vet vad jag talar om för bröd så kan du gå in på www.carbzone.se
Jag har mejlat till ICA-Maxi där jag bor och bett dem beställa hem brödet. Jag får vänta och se om jag får svar.
Jag har båda sorterna i frysen som nödlösning.. Det ljusa är gott att rosta och äta med fet god ost. eller så.
Det mörka duger det med men det är dyrt för de ynkliga skivorna det är. Smaken enligt mig så där.
Bättre baka själv då även om det tar tid.,det är godare.
MissMullig: Ja, visst är det bra om man bakar själv. Tyvärr ratar mins tonåringar hembakt bröd. Det blir bara liggandes i frysen tills jag får kasta bort det till slut. Jag har gett upp det.
Men då är alltså det ljusa brödet ok att rosta? Ska nog testa det.
Ja det är oki men till en tonåring njae beror på hur kräsen den är. Skivorna är jätte smö dessutom . Du vet den lilla vanliga formbrödet som finns det är litet men Low carb brödet är ånnu mindre.
Går din tonåring med på LCHF?
många har rapporterat att de tycker att brödet är blä… det har varit uppe ett antal gånger. Sågspån vill jag minnas att någon kommentar var. De andra kommentarerna minns jag inte, du kan söka härinne på lowcarbbröd så kanske nån tråd kommer upp. Tror inte så mycket på det brödet till tonåringar som brukar sluka bröd heller pga priset. Det skulle bli över 100 för en limpa vill jag minnas , om man skickade efter, min man var sugen på det när vi precis hade börjat med kosten men blev definitivt "botad" när vi räknat ut priset…
Ja botemedel är det*L*
Det är ju inte så dåligt det heller

Det har även varit komentarer som säger att det är okey. Provade själv när jag började med den här dieten och jag tyckte det var som vanligt vitt formbröd, gott att rosta. På deras hemsida finns deras återförsäljare och det finns några utanför 08-området. Jag nyttjade en bekant som jobbar i stockholm så jag slapp fraktkostnad
jo det var ju en här ovan så jag tyckte det var värt att tala om att det också funnits motsatt!
Har oxå hört att det är ok. Har själv tänkt köpa det när det kommer ut i andra städer- bra att ha som nödlösning. Har mailat alla Ica butiker i Gbg- får se om de tar in det. Bra om fler puschar på =)
Jag skulle vilja ha pasten men det är alltid slut . De har vist en del problem att få fram produkterna.