Vågen som visade fel!!
Vågen som visade fel vikt!!!
Jag måste berätta en sak. Jag var på Jysk och handlade och när jag stod i kassan så kom en man in och vill lämna tillbaka en personvåg.
Den visar fel vikt sa han. Inte alls den som jag har………..
Damen i kassan kunde nästan inte hålla sig och fnissade lite, men han var gravallvarlig. Han fick pengar tillbaka och gick ut lika allvarlig hela tiden. Alla som stod i kassakön bara stirrade och sa ingenting. Nästan förlamande tystnad uppstod
Tycker inte vi alla att vi har sådana vågar. Kanske skulle reklamera min…………..
mja… det kan ju faktist vara så att den faktiskt visade fel? Är ju inte helt ovanligt.Har en kompis som fick gå tillbaka med den niynköpta vågen, det var Claes Olsson, den visade så uppenbart fel. Kanske stod hela kön och skrattade åt henne med… sorgligt i så fall!
Om du ursäktar att jag förstör historian.

Jo naturligtvis så var det något fel på vågen, men det var så dråpligt att han satte ord på det som nästan alla kvinnor tänker när de ställer sig på vågen.
Jag kan förstå att folk nog kan göra så för att de inte kan smälta att de har ökat i vikt 
Men jag förstör nog storyn lite oxå.
jag har själv lite vågproblem. Min våg kan skilja upp till 5kg beroende på om jag har fötterna isär eller ihop. Spelar ju ingen större roll egentligen nu när man kontrollväger sig, om man bara står lika varje gång. Men det kan ju va så att jag faktiskt väger 4-5kg mindre än vad jag tror. (hoppas hoppas) Får väl min dom om nån månad när jag ska till gyn, deras våg borde ju stämma.
hi hi den var rolig…. "inte alls samma vikt som jag har"… men allvarligt talat, var på Skene Järn och kollade på vågar, kollade flera stycken och de visade olika?… vilket ska man lita på?
En gång för många år sedan var en kollega och jag var på motionscentret och vägde oss på deras våg. Hon är kortare och smalare än jag. Enligt vågen vägde jag ca 25 kg, hon vägde drygt 75. Har en vag misstanke om att det kanske var något konstigt med den vågen. Men jag hade gärna haft den hemma…
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Jag har en "lyckovåg" hemma på den väger jag ca 30 kilo mindre än på andra vågar.
Jag köpte mig en vanlig våg, alltså inte digital för när jag var och provade olika digitala vågar så skilde det sig på flera kilo från våg till våg och det på några minuter. Även min kille som är smal kunde väga flera kilo mer på en våg än på en annan. Jag litar inte ett dugg på dem. Att man också måste stå exakt på samma sätt varje gång det fungerar inte. Jag har nu den sista tiden inte vägt mig alls utan mäter mig istället. Vågen jag köpte är kanske inte den bästa men jag väger lika mycket om jag så ställer mig flera gånger på den inom samma minut.
jag måste vara korkad men jag ser inget underligt alls med det han sa? Om vågen visade fel så visade den givetvis inte alls samma vikt som han hade… var väl en helt naturlig sak att säga?