Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 6006 ggr
finataender
0

Alltid kissnödig!

HEj mina kära vänner, jag har blivit lite orolig på sista dagarna pga av att jag känner mig superkissnödig så gott som hela tiden, men när jag väl kissar så kommer det minimala mängder urin.
Har ätit LCHF i ca 3 veckor bara och är ganska säker på att det har ett finger med i spelet!

Någon som upplevt liknande eller vet vad det beror på?

Håller mig till ca

5-10 g kolhydrater
65 g protein (jag väger 60 kg)
120 g fett
per dag

Mervi
0

Dricker du tillräckligt.

Jag kissade i floder i början.

finataender
0

#1 Jag får nog imig ca 1-1,5 liter ren vätska om dagen via vatten/te sen mer genom maten.

Det är alltså vanligt med mycket kissande i början? :)

Mervi
0

Jag gjorde det men jag vet inte om andra gjort det. Det är vattnet som försvinner med de första kilona. Jag var också mycket törstig.

Tisdag
0

Urinvägsinfektion kanske?

Mojjan73
0

Eftersom du känner dig ständigt kissnödig men det bara kommer pyttelite urin så låter det som urinvägsinfektion. Något jag drabbades av ofta under många år tyvärr.. Du kanske ska höra med vårdcentralen och lämna ett prov för säkerhets skull?

MimLan
0

Det där låter som när jag stressar. Då är jag jämt kissnödig, men det finns inte mer att kissa ut för det.

Hade du kissat mycket hade jag ledigt klassat det som en omställningsgrej. Men att det är lite verkar mysko.

Tisdag
0

Apoteket har stickor så att du kan testa hemma för urinvägsinfektion, ta morgonurin då det är mest koncentrerat.

Om det inte har löst sig för dig…

lizaohman
0

Jag kom också att tänka på urinvägsinfektion eftersom du har så täta trängningar. Drick rikligt. Det stämmer också att kroppen gör sig av med överskottsvätska så här i början. Svullna anklar försvinner och ringarna trillar av fingrarna :D