Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2199 ggr
krristin
0

Ge mej styrka!:)

3de dagen med LCHFkost, och just nu håller jag på att dö känns det som:D och ändå har jag nog aldrig mått så här bra:) magen fungerar kanon, men herre gud det känns som om det sitter någon på mitt huvud och som om hjärtat ska hoppa ur för att det slår så fort :Dhaha antar att det här är en känsla man har nu ibörjan??

finataender
0

Hjärtklappning är ett vanligt övergångsbesvär! Håll ut bara! Om en vecka eller två kommer du känna dig mycket bättre och ha mycket mer energi! :)

Jag har precis kommit ur min övergångsperiod och mår bättre än någonsin!

krristin
0

ja, tack jag hoppas det, ska iväg till jobbet nu och jobbar till 21.00 och jag är redan helt slut:) men jag ska stå ut!:D

Maia
0

Håll ut säger jag också! Se dock till att dricka så mycket som du ska. Kolhydratrik mat (grönsakerna och frukten framför allt) innehåller mycket vätska som LCHF-kosten normalt inte gör. Så en del av huvudvärken kan bero på att du behöver lite mer vätska.

Heja på!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

lizaohman
0

Om du får problem med hjärtklappning (inte farligt, men obehagligt) vid sänggåendet, ta en magnesiumtablett (250-350 styrka). Det lugnar nerverna, stärker hjärtat och motverkar muskelkramp. Hjälper bra mot klappningen, som är ett vanligt övergångstillstånd.

WilliamJ
0

Hej,

Alla får inte övergångsbesvär, men alla är helt överens om att det i slutändan var värt någon jobbig dag. Man har ju ofta rätt så många underbara dagar kvar i livet när man väl är över.

Man behöver inte alls rivstarta med LCHF utan man kan ta det lugnt. Vad har man bråttom till?

Se också till att äta rejält i början och inte fettsnålt. När man väl har börjat ställa in kroppen på fettförbränning kan man om man vill äta mer normalt. Dock aldrig för lite. Lycka till!!