Ge mej styrka!:)
3de dagen med LCHFkost, och just nu håller jag på att dö känns det som:D och ändå har jag nog aldrig mått så här bra:) magen fungerar kanon, men herre gud det känns som om det sitter någon på mitt huvud och som om hjärtat ska hoppa ur för att det slår så fort :Dhaha antar att det här är en känsla man har nu ibörjan??
Hjärtklappning är ett vanligt övergångsbesvär! Håll ut bara! Om en vecka eller två kommer du känna dig mycket bättre och ha mycket mer energi! :)
Jag har precis kommit ur min övergångsperiod och mår bättre än någonsin!
ja, tack jag hoppas det, ska iväg till jobbet nu och jobbar till 21.00 och jag är redan helt slut:) men jag ska stå ut!:D
Håll ut säger jag också! Se dock till att dricka så mycket som du ska. Kolhydratrik mat (grönsakerna och frukten framför allt) innehåller mycket vätska som LCHF-kosten normalt inte gör. Så en del av huvudvärken kan bero på att du behöver lite mer vätska.
Heja på!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Om du får problem med hjärtklappning (inte farligt, men obehagligt) vid sänggåendet, ta en magnesiumtablett (250-350 styrka). Det lugnar nerverna, stärker hjärtat och motverkar muskelkramp. Hjälper bra mot klappningen, som är ett vanligt övergångstillstånd.
Hej,
Alla får inte övergångsbesvär, men alla är helt överens om att det i slutändan var värt någon jobbig dag. Man har ju ofta rätt så många underbara dagar kvar i livet när man väl är över.
Man behöver inte alls rivstarta med LCHF utan man kan ta det lugnt. Vad har man bråttom till?
Se också till att äta rejält i början och inte fettsnålt. När man väl har börjat ställa in kroppen på fettförbränning kan man om man vill äta mer normalt. Dock aldrig för lite. Lycka till!!