Det är jobbigt...
..Just nu.
Lite onödigt tråd alltså men kanske behöver lite pepp.
Efter återfall på 5 månader är jag tillbaka in i leken och har i morgon kört på i 2 veckor. De senaste 2 veckorna har jag haft otroligt mkt huvudvärk, har en riktigt dålig period.
Första dagarna berodde det säkert på omställning men det har fortsatt (dock inte helt ovanligt eftersom jag levt med svår spänningshuvudvärk i 11 år)
Men som idag, jag har haft ont 3 dagar i rad och vill bara lägga mig och äta en massa choklad och annat kolhydratrikt och bara sova, sen äta lite till, och fortsätta sova.
Jag har sovit mycket den senaste veckan på dagarna pga att det är för smärtsamt för att vara vaken. När jag väl kunnat somna då.
Jag känner mig bara less och orkar inte engagera mig med maten. Är trött på allt. Trött på köttfärs i alla former, trött på kotletter, kyckling kommer jag aldrig på något roligt att göra med.. Trött på kebabkött.
Jag vet att detta är vanligt förekommande när man ska börja på vecka 3, veckan då många ger upp.
Det har blivit en del fusk de senaste dagarna, har ätit en hel del jordnötsmör (hade ätit mer idag och jag inte hade ätit upp den igår) jag har druckit massor med lightläsk (står ett glas jämte mig nu) och jag har ätit prinskorv med ketchup, hamburgare med dressing osv osv.
Känner mig SÅ less bara. 
Vill ha choklad. buhu

Diran! Nu är det snart kväll, eller hur? Borsta tänderna redan nu - sedan bara vatten och inget läskeblask för det är ju faktiskt inte gott…Lägg undan alla trista och tråkiga tankar, ibland "måste" man ner i botten för att orka/vilja/våga vända uppåt igen - visst?
Imorgon är en ny dag, en ny dag som du ska ge dig själv en chans och när kolissuget sätter in så gör något annat i 10 min. Städa toa, sätt på en tvättmaskin, ring farmor, titta på TV…Sätt äggklockan. Efter de 10 min. så känn efter igen om suget kvarstår. Är det hunger, tja ät lchfigt, är det bara ett sug så sätt äggklockan på nya 10 min. och gör något annat under tiden. Fortsätt så…Tillslut brukar suget gå över och du blir hungrig och då är det no kolisar och mycket fett som vanligt.
Ta en dag i taget
Kram

Tack för peppet, ska tänka på dina tips!
Jag har precis ätit fläskfärsbiffar (mycket) med lite sås gjort på kotlett-stekspad och creme fraiche och några skivor persilje smör till också.
Ska försöka tränga undan sugen.

Jag håller tummarna o tänker på dig. 

Pepp pepp! Håll ut, det blr bättre ska du se. Se till att skämma bort dig själv och göra saker som får dig att må bra. Ta ett varmt,skönt bad, krama ett träd, få en massage eller vad du nu vill. Håller tummarna för dig!
Hur går det för dig vännen? Maila gärna, jag kämpar ju oxå….. Fast jag orkar inte köra fakir känner jag, utan det blir lite kött med gräddiga såser och grönsaker. och igår var jag sugen på choklad, så det blev TY med lite valnötter, riven 86% choklad med vinbär överst som efterrätt ;) Tänker på dej vännen!!!! Kram från Hanna!
"En stund i taget - här & nu"
Måste du vara superstrikt med grönsaker? Det blir mycket mindre köttfokus om du fex har mycket smör i en soppa til lunch,( lök,smör,kryddor -olivolja,paprika fex.)Til frukost kan du ha creme fraiche,gurka,tonfisk,salt peppar,sitron (måste inte vara bacon..) och blir du sötsugen en bit mörk choclad eller grädde med lite hallon och kanel? Bättre att ha en riktining som du tycker om istället for en berg och dalbane med att vara dyktig och senn bli besviken? Du har antagligen ett beroende på socker men tänk långsiktig och det kommer att stabilisera seg tror jag.
PEPP PEPP

#5 Tack :') Vill inte klaga för mkt till er på mailen. Jag känner mig bättre idag, det var huvudvärken som var toppen på isberget, men idag mår jag bättre, dock har jag "dagen efter" känslan, något molande långt bak i skallen och känner mig lite hängig fortfarande.
Förhoppningsvis är jag mig själv i morgon. :)
Duktigt att du åt så pass måttligt ändå! :) Jag har svårt för att sätta gränser, huja.
Kommer snart ett nytt mail till er.
Tack för peppet!
Roligt att se att det är bättre, fortsätt kämpa på! Pepp!!!

#6 Grejen är att jag överhuvudtaget inte illar mkt grönsaker, det enda jag äter är tex broccoli, blomkål, hericot verts, morot och grönsallad… Så det är inte direkt problemet. Kan tyvärr inte äta en bit mörk choklad, äter upp alltihopa.. Hehe
Åt en frusen jordgubbe häromdagen i panik efter sötma. Det gjorde inte direkt någon skillnad hehe
#8 Tack så mkt, det känns bra idag, har precis ätit en ICA hamburgare (3g per 100g) med bacon och lite kavli dressing (5g per 100)
Jag är inte heller överförtjust i grönsaker, men åt häromdagen en väldigt god kycklingsallad- brukar annars "aldrig" äta sådant som en måltid.
En färdiggrillad kyckling där köttet skars i bitar (jag åt inte hela kycklingen själv), ruccolablad, liiite majs (kanske 1-2 msk till mig?), lite gul, tärnad paprika, några sockerärtsskidor delade i småbitar, gurka… Blandade salladen, la på kycklingen och smulade ovanpå en massa Fontana fetaost. Det var supergott! Visserligen hade jag på några stänk av en dressing med soltorkade tomater i, som hade 12% kolhydrater, men det blev inte mer än ett par msk. Helt OK dock om man en dag inte känner för en köttbit till lunch:)
Du är snart igenom tredje veckan, håll ut och lycka till!
Diran
Det är cocacolan du får huvudvärken av kanske den är ju vanebildande. Jordnötsmöret är det väl socker i likaledes ketchupen och dressingen med om den är köpt??
Kakaopulver och vispgrädde använder jag som ersättning för vanlig choklad.
Brukar huvudvärken bli bättre när du äter vanlig choklad? Kakaon i chokladen innehåller ändå en del nyttiga ämnen.
I början av min lchf start…tryckte jag i mig en sked ren bregott när jag blev som mest sötsugen..och viiiippss så var suget väck 

Kanske något du kan ta och prova?! 

#11 Jag dricker inte cola, plus att det inte ger mig huvudvärk, jag har haft spänningshuvudvärk i 11 år, jag vet vad som triggar den och inte.
Jag är medveten om att det är socker i ketchup, jordnötsmör och dressingen. Vart vill du komma?
#13 Nej, choklad - ljus såsom mörk har aldrig gjort något för värken, tack o lov för det, annars hade jag ätit det ännu mer :P
#14 Oooh! Hade jag kunnat hade jag faktiskt gjort det, men jag skulle nog inte ens få ner det.
Kokkosfett i the kan jo vara alternativ,det har en neutral (ganska)smak (iallafall den jag har köpt på helsokosten i en orange burk).Det är inte helt härligt i byrjan om en inte är van med fett i the,men du vänjer dej-och det är värdt att göra och man måste vara beredd att inte allt känns supert i byrjan om en vill ha fördelarna med att göra det.
Är det migrén liknande -spenningshovudvärk? Tigerbalsam på tinningen tror jag kan hjälpa,och i nacken.Har haft hovudvärk i 2 dagar nu jobbigt.Men tror det kan vara et symptom på något positivt for min del, endringar,kroppen jobbar.Men det har jo med blodsocker att göra också,om det är upp och ner en del.Om det finns stabil energi (fett etc) har iallafall en del bättre rustning mot stress när det sätter inn,har jag hört.
(Jag får hovudvärk när mitt bs är BRA, for min kropp tror den inte har tilräcklig med socker-det blir jo möjligens inte så for din del, jag har jo diabetes1 och har haft det länge med ganska högt bs.)
#15: Jag uppfattar det som att #11 försöker komma med hjälpsamma förslag? Du skriver att du dricker massor av lightläsk, att just colan nämndes var väl bara ett exempel på just lightläsk. En del kan få huvudvärk av sötningsmedel, vi vet ju inte här hur just du fungerar med aspartam och dylikt.
Om nu huvudvärken inte beror på spänningshuvudvärk, så kan det bero på att du gör små avsteg då och då och när du sedan ska "tända av" igen så får du huvudvärk. Jag talar utifrån mitt eget perspektiv- så fungerar jag. Man blir ju också mer spänd både i sinnet och i kroppen antar jag, då man kämpar mot sug och har abstinens. Hoppas det har lättat en del, lycka till!
Om aspartam och migrän.
http://ezinearticles.com/?Aspartame-May-Be-Causing-Your-Headaches&id=479179
Tack det var just det jag ville förmedla till #15 inget illa menat . Ett för sök till hjälp endast

#17 Jag förstår att det är hjälpsamma råd, dock blir jag tyvärr rätt sur snabbt när människor tror att de vet varför jag har huvusdvärk, men som jag sagt innan har jag haft huvudvärk i 11 år, jag har fått diagnos och äter mediciner som börjat hjälpa.
Jag vet som sagt vad som triggar mina huvudvärker, efter några år lär man sig.
Visst, att jag lyckats dricka upp 1.5 lite lightläsk på 3 dagar är ganska katastrofalt, men hade jag trott att det skulle ge mig huvudvärk så skulle jag inte dricka det. Det skulle aldrig vara värt värken.
#18, tack, har migrän sådär en gång i halvåret, så drabbas inte så hårt av aspartamet, men intressant läsning.
#19 Jag ber om ursäkt för att jag lät sur, det var egentligen inte menat så, jag blir som sagt så lätt irriterad för jag möter människor säkert varje vecka som tror sig förstå sig på min huvudvärk, detta visste du naturligvis inte så det fanns ingen anledning för mig att bli irriterad.
Ska dock inte skriva om mina huvudvärken igen just för att inte vara behöva riskera att bli otrevlig mot folk här, detta är ett väldigt trevligt dorum och jag vill inte att det ska bli irritationer.
förresten det finns jordnötssmör utan socker. Green choice coh Kung Markatta är två sorter. Någon matsked kan man gott och väl unna sig om man inte är superstrikt.
Jag förstår . Har själ vart en av dem som haft huvudvärk i många år dagligen. Tills jag kom till en kotknackare som upptäkte att jag hade kotor som låg fel. Hon hjälte mig på direkten sen dess har jag inte haft det igen.
Hoppas du får hjälp av din medecin nu då.
Så rätt du har ,fel av mig det var kolisar det var en del av i min burk Kung Markatta 7,6 g kolisar. Men vist kan man unna sig det då och då.
jo kolisar är det förstås! Men det är iaf betydligt mindre än i t.ex. mörk choklad som många äter lite av ibland, och då jag inte gillar det tar jag hellre lite jordnötssmör att smarra med ibland 
Tog en bit choklad i somras 86% men det var inte gott sött var det.
Diran, om du har haft spänningshuvudvärk i 11 år (ve och fasa) så kan det bero på att musklerna vid dina ögon är lite olika starka, så att de fixerar din ögonglob lite , hur ska jag säga, ojämt. Det gör att ögat hela tiden måsta korrigera sin ställning. Detta kan ibland kallas för dold skelning dvs det syns ju inte när någon tittar på dig.
Även många optiker missar detta, och det är vanligare än man tror.
nu tror jag säkert att du har kollat synen redan - men din optiker/läkare har kanske missat detta? Om det är detta så finns det hjälp att få.

#25 Min spänningshuvudvärk kommer från axlarna, men det fortsätter och är ännu mer intensivt vid de msukelrna i bakhuvudet som kallas för "energi knölarna" så det har inget med mina ögon att göra. Ögonen var något av det första som vi kollade upp ordentligt.
Men bra att veta, kan mkt väl bli så att jag hör mig för om det.