Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1689 ggr
sommarlovsmorgon
0

Våran hund äter LCHF

Har en schäffer på drygt ett år. Han har pankrasinsufficience dvs. problem med bukspottsköteln. Detta gör att han behöver medicin och ett vetrinär foder för att inte bli jättelös i magen. Har provat foder speciellt framtagna för denna sjukdom, men det har inte funkat nå vidare. (Alla har minst 40% spannmål). På vinst och förlust provade jag fodret Orijen på honom som inte innehåller något spannmål utan mycket protenier, fett och bär. dvs de dom skulle ha käkat i vilt tillstånd. På en dag med nya fodrat blev han bra i magen! Medicin och detta foder har gjort att han nu har normal avföring och inte en gul sörja som det var tidigare. Han har alldrig varit så bra i magen. Hans mage är också lungn och tyst, förrut levde den om mest hela tiden. Jag tror att fler hundägare kommer att välja liknande alltenativ ju större LCHF blir.

Greddelin
0

Om du söker på BARF på sajten hittar du mer om "LCHF för hundar och katter"!

För min egen del började intresset för LCHF vakna EFTER att jag introducerat BARF för hunden och började förstå hur illa det är med spannmål. Så hunden åt bättre än jag först! :)

birma
0

Lilla vovven… Glädjande att höra att du hittat ett bra foder till honom. Vilken tur att du provade på vinst och förlust. Fullträff! Skickar lite klapp och kram till hunden!

babo
0

Vad underbart att ddet funkar. Mina har också Orijon som torrfoder men de får ofta rått kött som kyckling och färs.

tamari
1

Hittar inte nåt BARF på sajten. På Google kommer mycket info om BARF, men jag skulle gärna läsa på svenska om "LCHF för hundar och katter". Kan du Greddelin eller nån sätta in en länk dit? Skäms

Zepp
0

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Greddelin
0

Knasigt! Men via google hittade jag flera trådar på Kif:

LÄNK Klicka på länken så hittar du lite smått och gott!

babo
0

Greddelin, måste skratta - inte undra på många kommer hit… det var ju bara Kolhydrater-i-Fokus som kom allra först. Många kanske hittar hit genom sina katter och hundar Glad

Ok såg det nu. Du hade ju sökt på KiF Obestämd

Margareta
0

Alla vägar är bra!Flört

Numer pensionär i Nynäshamn

Wildrat
0
MatsL
0

Min lilla överviktiga Norfolkterrier har alltid vägrat äta torrfoder inomhus. Har kunna få i honom lite under promenader. Dietfoder från Hills funkade inte alls. Veterinären ville att han skulle äta ännu mer fibermat. För ett par dagar sedan köpte jag i stället en påse Orijen Senior. Nu äntligen äter han torrfoder inne!

sommarlovsmorgon
0

Hade aldrig hört uttrycket BARF förut. Tack för ny kunskap! Greddelin tacka din hund för att du hittade hit!Skrattande

Halvdansken
0

Finns mycket om BARF på Katter i Fokus. Har inte varit inne på nån hund-ifokus (eftersom jag inte har hund) men kan tänka mig att det diskuteras där också.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Heffipeffi
0

Naturalcat heter ett aktivt Barf-forum. Främst för katter, men även hundar.