Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 4621 ggr
Cajsavarg
0

Jag blir så darrig

Jag är 158 "lång" o väger 88 kg, alltså har jag en hel del "att ta av". Men det känns som att när jag blir hungrig så har jag inga marginaler. Jag blir så darrig inombords. (Tror inte att dt syns utåt. ) Och då behöver jag mat NU.

T.ex i dag: till frukost strax innan 8 så åt jag en tallrik med ekologisk fet youghurt blandad med turkisk youghurt, loppfrön o linfrö (ca 1msk), hallon o blåbär, 1 kokt ägg samt kaffe m rödmjölk. Lagom mätt, men hade kunnat äta mer.

Så redan

11.30 är jag hungrig, eller känner mig rättare sagt jättedarrig. Denna känsla finns kvar även efter att jag ätit. Nu åt jag rester från igår, kokt torsk m sås av kokosmjölk o grädde, broccoli samt 2 kokta ägg o ett par klickar smör.

Vad kan det bero på att jag känner mig så här o hur ska jag göra för att slippa????

//Fat makes Me fit//

keja01
0

Omställningsbesvär kanske?

roggan
0

Jag mådde så i början av min LCHF-karriär så det kan vara som keja01 skriver - omställningsbesvär. Hur länge har du hållit på med LCHF? För mig har det gått över men jag har hållit på bra länge.

Cajsavarg
0

Ja, jag började i mitten på april men kommer inte ihåg att jag kände så då. Det var mer denna vidriga smaken i munnen! Då gick jag ner till 84,9 i mitten av juni från startvikt 89,4.

Men,, så har jag haft semester utomlands i 2 omgångar och är nu uppe på 88 kg.

Jag har problem med sug efter "något", speciellt om jag har tråkigt.

Ja, kanske det är nya omställningsbesvär.

Jag känner lite panik för att jag gått upp (då tyckte jag att det kunde vara värt det, fast det är det inte nu) och törs inte äta mig riktigt mätt. Skulle jag äta mer blir det mer än min man äter! Kämpar för att äta luungt så att jag hinner känna mättnad under måltiden, men icke.

//Fat makes Me fit//

AnnaLundgren
0

Det viktigaste är att äta sig mätt, prova med strikt fakir ett tag så har det nog stabiliserats efter 14 dar eller så. Det är så viktigt att äta sig ordentligt mätt. Prova med matig omelett till frukost och strunta i youghurt och mjölk ett tag. Det är rätt mycket kolisar i det.

MimLan
0

Vet inte riktigt vad darrigheten beror på, men hungern kan väldigt enkelt bero på att du fokuserar på mejeriprodukter och inte främst protein och fett. Mejerier har en tendens att inte mätta i längden, utan snarare ställa till med problem, om man är av det känsligare slaget.