Så många som behövs för att hålla mig mätt, i runda slängar innebär det mellan 1800 och 2500.
Jag brukar hamna på 1300- 2500 beroende på hur hungrig jag är. Det varierar ganska mycket.
1000 - 1400
Eftersom jag nu kalorireducerat så blir det max ca 1000 kcal per dag.
1700
Har förmodligen börjat dra på mig en ätstörning.. Men det går åt det bättre hållet nu så en bra dag får jag i mig 1000 kcal
Men de flesta dagar klarar jag inte av att äta mer än 700
Ingen aning… räknar inte
Jag räknade en dag på skoj och kom fram till 2400 kcal.
Det jag har räknat på slutet har varit ungefär 1300 kalorier.

Själv har jag lärt mig att inte bry mig om kalorierna utan se till att jag får i mig så mycket protein och fett som jag behöver. Jag ser sedan till att inte inhandla något med kolhydrater mer än grädde, creme fraiche och ost. Ibland lite brockoli, blomkål eller vitkål. Jag har gått ner 6 kg på 4 veckor och jag har inte snålat på varken det ena eller det andra
# 11 Hur menar du då? Varför skulle man behöva räkna kalorierna för att få reda på kolhydrater och fett? Jag har ganska bra reda på hur mycket fett kolisar och protein jag får i mig men kalorierna kollar jag nästan aldrig.

Räknar inte! Bryr mig inte utan jag äter när kroppen signalerar att den behöver mat och slutar när den signalerar att det räcker!

Ska och ska! Lchf är en väldig individuell kost! Det finns inga specifika regler eller matsedlar som alla måste följa.
De enda siffror jag tittar på ibland är innehållsförteckningarna när jag handlar.
# 15 men jag fattar inte var kalorierna kommer in? Jag vet på ett ungefär hur många kolhydrater olika födoämnen har, och ser till att jag hamnar en bit under tjugo gram, sen vet jag på ett ungefär hur mycket fett jag ska ha i mig och protein , men vad det blir i kalorier har jag inte en susning om!

de många? Jag tror nu att det är en överväldigande majoritet som INTE bryr sig ett dugg om kalorierna, de kanske inte ens bryr sig om att gå in i den här tråden för att det är irrelevant för dem
jaha… stod det inte de många? 

Många? Du har fått kaloriuppgifter av 8 personer! Kolhydrater i Fokus har ca 10 000 medlemmar! Det blir inte många procent! 

"Koll" har jag inte men jag räknar på min mat och när jag har ätit som jag tycker om, utan att räkna innan, är en typisk dag på 1700.Det beror jo på vad du väger och hur lång du är, vad som behövs.det kan vara viktig att kolla eftersom en del inte äter tilräcklig med energi,som #6, det är viktig for hela din kropp att få näring,du vil vel ha muskler etc tills du blir äldre? Mat är jo fantastisk.Nam mat!!Men det är iallafall min tanke.