Tips på LCHF-mellanmål sökes
Hejsan!
Jag undrar om någon har ett bra tips på mellanmål som går att köpa i en affär och äta direkt efter. Är inte alltid i närheten av kök på eftermiddagen när jag blir lite hungrig och behöver då köpa något att äta. Har än så länge bara kommit på färdigskivad ost som lämpligt på-stan-mellanmål, yoghurtarna i mindre förpackningar är oftast sötade och annars behöver man sked.
Tar tacksamt emot tips!

En burk makril i tomatsås men då behövs ju något att äta med med. 
Har börjat gilla ansjovis så brukar ha en burk som mellanmål :)
Ölkorv och jag föredrar Lithells med vitlökssmak…
m lchf h
.
Jag har alltid med mig en tesked i fickan ute på stan. En burk crème fraîche funkar alltid bra. Prova den med béarnaisesåssmak!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Jag tycker det fungerar bra med paranötter och
mörk choklad.

Babybel funkar för en ostgalning som mig!
Ölkorv, helt klart! Bästa melliset tycker jag, scan har jättegoda små ölkorvar på påse som inte innehåller något glutamat dessutom! =)
Tycker färdigskivad ost smakar skit. Babybell är mycket bättre. En burk Kesella/Turkisk Yoghurt funkar bra med.

fläsksvålar (eller hur det nu stavas) gillar jag skarpt ;-)
Hittar man bland chipspåsarna
Tack för alla svar! Nu har jag fått lite mer inspiration till nästa gång det behövs:)

Vilket märke har fläsksvålarna och hur ser påsarna ut? I de affärer jag brukar handla finns bara vanliga chips och ostbågar i snackshyllorna.
Det lär finnas torkade kycklingchips också.
Och torkat kött över huvud taget, var hittar man det? Också ett bra mellanmål.
Fair Winds and Following Seas!
#11 De fläsksvålar jag köper är av märket Lyka och jag köper dem på coop. Har provat andra sorter, men dessa är klart godast tycker jag. Dessutom inga tillsatser av något slag!
Torkat kött har scan i samma serie som de små ölkorvarna jag nämnde här, har inte provat dem dock. Brukar finnas på de flesta större matbutiker.

"12 men det torkade köttet från skan har väl ganska mycket kolhydrater pga tillsatt druvsocker? Ialla fall den sorten som jag har sett.
Det finns dock även Wildchips, som innehåller torkat ren, älg etc. dyrt men jättegott!

I många av våra affärer finns en charkdisk och de brukar ha grillade kycklingspett, revben och liknande. Det kan vara riktigt gott. Om du tycker om och gillar så kan det finnas kylvararor som köttbullar, biffar och sådant som skulle kunna duga som nödmat. Annars gillar jag också ost i alla dess former. Ibland finns det tapas-liknande historier för att få lite mer smak till ostarna. Jag gillar ölkorvar, men har en benägenhet att tugga om dem i flera timmar så ibland pallar jag inte det riktigt.
Det finns en hel del,m en frågan är hur strikt du är med tillsatser och sådant…
Lycka till!

Hmm chips vore gott att knapra på :P
Finns det vegetariska alternativ.. hmm nån orkad grönsak/frukt som kan va god. Kommer ju bara att tänka på banan men det är ju massa kolhydrater i!

Tack för alla tips 
Fair Winds and Following Seas!
#15 Vegetariska chips med lågt kolhydratinnehåll blir svårt… Men varför inte göra en god vitlöksdip på creme fraiche och dippa gurkskivor? Gurka innehåller ju nästan bara vatten och bör funka bra bara man inte stoppar i sig en hel gurka åt gången. (men med mycket god, fet dip till orkar man nog inte hur mkt som helst).

#17, jamen va smart! Gud va gott, att jag inte tänkte på det, brukade ju faktiskt göra det som alternativ till chips förr när jag vill va nyttig!
Jag har käkat Babybel eller färdigskuten ost (nånn god ) Det jag gillar o gjorde även när jag var gravisd var drack 3 dl standars mjölk det är klart mättande !!!
Måste klura ut ett sätt att transportera lite kokosmjölk att ha i kaffet !!! det är så bra jag har en halvliters tetra i kylen på jobbet den Extre cremy (hur den nu stavas ) mmums den gör kaffet helt underbart mättande !
Det här blir tufft för mig om jag ska köra igång med LCHF då jag inte är ett ost-freak, inte äter ölkorv hur som helst. Inte är överförtjust i mat stekt i för mkt smör…vojne vojne…

#20 - då är du inte ensam då. Är likadan där! Men MKT smör gillar jag ju iofs 
Vill man köpa torkat viltkött så kan man ofta vända sig till butiker som riktar in sig på jakt. Eller så köper man en köttbit i charken och torkar själv. Det finns de som har torkat sitt kött på elementet. :-)

Men kan inte mellanmålen även funka som frukost?? Fast kanske öka lite i mängden?
Keso - naturell eller smaksatt - i kombination med annat eller endast keso. Proteinrikt och gott.
#23 Mellisar är lika bra till frukost! Kroppen bryr sig inte så mycket om vad vi kallar våra mål för…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

#24 Hehe nä det har du rätt i…
Melis för mig har varit keso med en skvett vispgrädde i lite solrosfrön eller fladadmandel iland även kryddat med kanel el kardemumma, ibland ett hackat ägg. blandat i keson Ost och skinkrullar med smörklick i.